[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
vacuümpomp : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 23:43

vacuümpomp

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

vacuümpomp

Berichtdoor Marcel A » 25 sep 2010, 21:13

Wat zit er allemaal op de vacuümpomp aangesloten?
Mijn centrale vergrendeling werkt niet , maar de pomp wel, die blijft maar draaien terwijl de deuren niet van het slot gaan. Op slot gaat wel.
Nu wil ik checken als er een lek is, daarom wil ik weten wat allemaal op de pomp werkt om maar niets uit te sluiten.
Gr.. Marcel
Marcel A
Junior Boarder
Junior Boarder

Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: vacuümpomp

Berichtdoor ElGriffo » 25 sep 2010, 21:25

Zover ik weet : Alle portieren, kofferdeksel, tankklep en de koplamp verstelling
links en rechts voor. Alle onderdrukleidingen lopen natuurlijk door de auto en
onder de hoedenplank en bij scherm links voor zitten voorraadkamers.

Mocht je een orthopedische stoel hebben dan heb je op de pomp een tweede aansluiting
(grijze leiding) die naar je voor stoel(en) gaat.

Vaak is het een vacuumndoosje van de portieren die meestal lek is , als je goed bij de portieren luisterd zou je het kunnen horen sissen

grt
ElGriffo

Berichtdoor Marcel A » 25 sep 2010, 22:37

Bedankt voor de snelle reactie!! Dan zal ik eerst goed bij de deuren luisteren voordat ik alles los begin te trekken.
Marcel A
Junior Boarder
Junior Boarder

Berichtdoor Frank117 » 26 sep 2010, 01:02

Inderdaad,
enkel de deuren- koffer- benzinedekselsloten werken op de pomp van de centrale vergrendeling, in de koffer bij het reservewiel. Al het andere werkt op het motorvacuum, m.a.w. enkel als de motor draait.
Zo te zien is je probleem te wijten aan de pomp zelf. Die hebben na min. 25 jaar dikwijls kuren, ik denk ook niet direct aan een lek, aangezien de deuren wel op slot gaan.
Frank117
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Bouwjaar: 1983

Berichtdoor Marcel A » 26 sep 2010, 12:11

Ik ben er inmiddels achter... het pompje in de bijrijders kant is lek. er zitten 2 membraampjes in één voor het op slot doen en één voor van het slot te halen en die is bij mij lek en dan blijft de vacuümmotor draaien. Als ik de vinger op het slangetje daar houd werkt het hele systeem weer.
Dus ik zal morgen naar de sloop om een goeie.
Marcel A
Junior Boarder
Junior Boarder

Berichtdoor Frank117 » 26 sep 2010, 21:52

Ha, ik dacht als zo'n ding lek was, de deuren ook niet meer op slot gaan, niet aan gedacht dat er twee membramen in zitten. Weer iets bijgeleerd dus!
Frank117
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Bouwjaar: 1983

Keer terug naar Techniek