door Frank117 » 29 sep 2010, 20:40
René,
probeer NOOIT de sierstrips uit het rubber van de ruit te halen, je maakt ze onherroepelijk kapot.
Je moet de ruit compleet met rubber en al er langs de binnenkant er voorzichtig uitduwen. Beter is gewoon het rubber langs binnen kapot te snijden, dat vernieuw je toch best, en zo loop je geen risico de ruit te breken. De sierstrips haal je voorzichtig uit het rubber als de ruit eruit is. Pas op, het is aluminium en ze vervormen gemakkelijk. Als dat gebeurd is, krijg je ze nooit meer goed.
Montage gebeurt in omgekeerde richting: ruit met rubber met sierstrips met een touw/draad in de opening trekken. Smeer het rubber en de metalen rand in de opening goed in met vet of zo, beschermt nog goed tegen roest ook. En is goed waterdicht.
Deurpaneel:
Chroom randje bij slot los, de grote schroeven uit de handgreep, die schuif je dan richting achterkant auto. De bovenste parkerschroef draai je los nadat je het zwarte roostertje losgemaakt hebt, eerst wip je het zwarte PVC plaatje achter de chroom deuropener er uit, en demonteer de knopjes van de stoelverstelling.
Aan de onderkant van het deurpaneel zitten een paar kleine schroefjes, die draai je eruit.
Dan het complete deurpaneel naar boven duwen en het is los.