Ik hoop de goede 'plaats' te pakken te hebben om me, als nieuweling, even voor te stellen.
Zoals mijn inlognaam al doet vermoeden heet ik Rob. Een echte Brabander die echter net over de grens in België woont. Ik ben al decennia Mercedes-rijder en dan bedoel ik echt rijden. Om je een idee te geven van mijn ervaring, alleen al deze eeuw: 1.6miljoen kilometers. In een W124 TDT - C220CDI - E220CDI en mijn huidige E270CDI, die ik kocht in 2007 met 140dkm heeft nu 535dkm op de teller staan. Ondanks dat ie naar de 200pk gecomputerd is heb ik, naast het normale onderhoud, maar éénmaal een garage van binnen gezien vanwege een scheur in de Ladeluftschlaug. Behalve wat roest mankeert er echt niks aan de auto. Alle zaken van de Full Option doen het nog feilloos en olie heb ik nog nooit bij hoeven vullen. Loopt nog fluitend 230km/h.
Vroeger (toen ik nog jong en knap was) heb ik wat geraced en nog een tiental jaren historische rally's gereden. (Lotus Cortina-Volvo 124GT). Sinds 2003 had ik een W115 240D, gekocht in B met 54.000km. Omdat die auto niet geschikt is - hij kon het wel maar dat duurt me te lang - om naar ons tweede adres in Italië te rijden en ik nou eenmaal gewend ben aan een automaat, een airco en een tempomat en persé Mercedes wil blijven rijden heb ik, anticiperend op de verkoop/uitval van mijn 270 alvast een 300SE gekocht. Van de Bar 8 heb ik afscheid genomen. In Zuid Frankrijk van de eerste eigenaar. 177dkm , keihard en met de goede extra's. De kleur is zo fout dat het weer leuk is. Goud met beige Pulmann! Ik ben er al probleemloos mee naar huis gereden. Nu wordt hij verder klaargemaakt en dan gaat hij de stalling in tot mijn E het begeeft of ik er een slachtoffer voor kan vinden.
NB. Zo iets, Rik