Beste Mercedes liefhebbers,
Mijn MB 280SE uit 1981 die op benzine en LPG loopt start niet meer.
Dit probleem heeft zich de afgelopen week vaker voorgedaan dat als ik naar huis reed en hem voor de deur parkeerde dat ik de motor uitzetten (reed dan ook 100%) en waarna ik hem de volgende dag wou starte of 1 uur later dat hij dan niet wou starten (startmotor draait wel goed maar geeft geen leven om tekenen van ontbranding te geven.
Ik heb dan ook de bougiekabels, bougies, rotor en verdelerkap vervangen waarna hij daarna ook weer beter liep maar daarna vertoonde hij weer de problemen zoals die eerst ook deed.
Ik heb de vonk gecontroleerd die krijgt die dus denk niet dat het het ontstekingmodule is.
Ik heb hem geprobeert om het op benzine en op gas te starten (via B/G schakelaar en door de zekering van de gasinstallatie uit te trekken)
Wel is mij opgevallen dat de klep die inlaat en luchtfilter afsluit een beetje blijft open staan, weet niet of dit kwaad kan?
Op dit forum heb ik gelezen dat het de misschien ook het brandstofrelais kan zijn, de pomp hoor ik echter niet lopen, wel de vacuĆ¼mpomp maar hij liep voorheen wel op benzine en starte er daar ook op.
Wordt dit relais ook gebruikt voor de gasinstallatie?
Tevens ziet dit relais er anders uit dan beschreven op dit forum, dit relais is blokvormig van 4x4 cm en niet langwerpig 4x6cm.
Ik heb gemeten op contact 30 en 58 (geloof ik) en daar meette ik een spanning van 12v op (dacht dat dit een schakelcontact was?)
Het rare van het probleem vind ik dat de auto gewoon goed start en rijdt en daarna gewoon niet meer wil, zelfs heb ik het geprobeert met startpiloot..
Wie kan me op weg helpen want auto staat nu 10km verder op, op een ongure en onveilige plaats..
Foto's staan op deze url: http://www.mijnalbum.nl/Album=CERZHYE6
Mvg, Chris