Hallo lezers,
Ik ben Niels uit Schagen en sinds 2 maanden heb ik een 500SEL. Veel gelezen op diverse forums en andere sites voordat ik deze auto kocht.
Eerst wilde ik zo’n SLC cabrio, maar omdat mijn Volvo S60 ook wilde wegdoen, leek het mij niet zo’n praktische gezinsauto. Misschien ooit, als ik veel geld heb…
Ik heb nu een Amerikaan met 79000 miles op de teller, maar dat zegt niks, er zat geen serviceboekje bij. Belangrijker is, dat ie klokgaaf is, geen roestplekje te vinden. Nu zorgen dat ie zo klokgaaf blijft, wel een paar plekjes waar de verf van af is, en die moeten worden bijgetipt.
Net gas in laten zetten in Wieringerwaard bij de LPGshop, rijd perfect. Heeft ie netjes gedaan.
Nieuwe banden besteld, ik kwam er achter dat deze banden al 12 jaar oud zijn, nooit naar gekeken toen ik hem kocht, ik dacht: Michelin M+S met veel profiel, daar kan ik nog wel een tijdje mee rijden, maar als je goed kijkt, hebben ze wel heul veul haarscheurtjes, leek me niet zo verstandig, om daar lang mee te gaan rijden. Morgen nieuwe banden erom.
Voor de rest dezelfde probleempjes die andere W126 rijders herkennen: tempomat werkt niet, scheuren in dashboard, taxi veren nodig, scheurtjes in houtwerk, maar voor de rest rijd ie heerlijk!!!
Tot nu toe geen spijt van deze aankoop gehad, weet wel dat ik deze auto ook weer met mijn hart heb gekocht ipv met mijn verstand, maar dat zien we later weer!!!
Ik heb een paar fotootjes erbij gedaan.
Groet,
Niels