[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
3 oktober Giethoornse tourrit : Algemene vragen over jouw auto - 5

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 09:18

3 oktober Giethoornse tourrit

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Moderator: Neerven

Re: 3 oktober Giethoornse tourrit

Berichtdoor Arno_Langendam » 04 okt 2010, 14:26

Beste W126 clubleden,

Wat was het leuk om jullie er bij te hebben. :cheer:
Jullie ook allemaal hartelijk dank voor de complimenten en de gezelligheid die jullie samen met de knoeperts van Benzen mee hebben gebracht!

Jullie waren een pracht vertegenwoordigen van de W126club.nl, hulde! :)

Wat een leuke reactie's allemaal. I kwas te laat thuis om nog een verslag te maken.
Maar bij deze als nog!

Groet, Arno

Hier onder mijn verslag;

Verslag tourrit 03 Oktober 2010 te Giethoorn, van de w123club.nl.

Na een inspannende organisatie die op het laatst met diverse wegwerkzaamheden werden geconfronteerd en dreigde het voorbereidende werk van Henk ( Citrobenz ) en zoon Hans ( Mergeot ) roet in het eten probeerde te gooien. Maar, Henk & Hans laten zich niet zo snel van het gekozen pad afjagen en zijn naar het lokale politie bureau gegaan om mogelijk een ontheffing te verkrijgen voor één bepaalde situatie.

De dienstdoende agent begreep als geen ander, dat een stoet met bijna 50 auto’s een hele organisatie is en wees Hans aan als VERKEERSREGELAAR. Onder begeleiding en de aanwijzingen opvolgend van Hans mochten we 1 afsluiting negeren.

Politie, hartelijk dank voor Uw begrip en de geboden handreiking.

Ik Arno (250petrolgrun) heb mij bezig gehouden met de route boeken. Wat extra exemplaren gemaakt mochten er nog onverwachts mensen aansluiten. Dat bleek een goede keuze, er kwamen nog 5 onaangekondigde Mercedessen bij.

Ronny ( Coco ) en zijn vrouw hebben zich bezig gehouden met de “forumnaamkaarten” die ieder onder de voorruit kon plaatsen zodat, men kan zien wie, wie is! Niet onbelangrijk om te weten welk gezicht er nu achter de forumnaam schuilt op de http://www.w123club.nl

Voor de organisatie was het zondag ochtend 03 oktober 2010 D-Day. Op naar Giethoorn, restaurant de Witte Hoeve. Om 9:30 uur waren we paraat om de deelnemers te ontvangen.

Bij aankomst werd iedereen welkom geheten, kreeg men de forumnaamkaart uitgereikt en parkeerde de historische Mercedes-Benz gebroederlijk naast elkaar met de neus de zelfde kant op.

Op naar het restaurant de Witte Hoeve http://www.dewittehoeve.nl/ die ons een perfecte gelegenheid bood ons te ontvangen aan het einde van het seizoen. Compliment naar de Witte Hoeve voor haar/zijn gastvrijheid is zeker op zijn plaats.

Het aangekondigde mooie weer heeft zeker mee gewerkt, al waar we op het terras van de Witte Hoeve de speech van Henk ( Citrobenz ) goed konden horen en zien omdat, hij hoog op de brug iedereen toesprak waar we op moesten letten, de verkeersregels in acht moesten nemen en ander verkeersdeelnemers de ruimte moesten geven met onze stoet van 50 auto’s.
Na dat iedereen het routeboek in ontvangst had genomen bij de vrouw van Henk die de administratie deed en bij hield wie er extra bij kwam of zich had afgemeld, ging de stoet van start.

Wat een prachtig gezicht zoveel Historische auto’s van het merk Mercedes-Benz door de kop van Overijsel en de Noordoostpolder te zien rijden. We hadden veel bekijks, bewoners stonden op de rand van hun erf te zwaaien, fietsers stopte en stonden met openmond van verbazing te genieten. Kinderen renden achter de stoet aan. Bewoners in de dorpen die we aandeden stonden achter het raam te zwaaien. Als beloning drukte wij zachtjes op de toeter om hen enthousiaste ontvangst te beantwoorden.

Het was een prachtige rit door een fantastisch stuk Nederlands landschap, Beltschutsloot, Vollenhove, het voormalig eiland Schokland, Ens, Marknesse, Luttelgeest, Kuinre, Ossenzijl waar we het Nationaal park de Weerribben hebben bezocht, Het dorpje Nederland wat nog een 10 boerderijen telt maar wel een eigen burgemeester heeft! En Blokzijl.

Waarna we weer terug keerde naar de Witte Hoeve te Giethoorn al waar we deze mooie dag met een gekoesterde herrinering afsloten met een diner.

Wat hebben we toch een mooie club zo!
Gezellige mensen met een passie voor het merk Mercedes-Benz, dat schept een band!

Met vriendelijke groet,

Arno Langendam

De groeps foto!
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Arno_Langendam

Berichtdoor Walter » 04 okt 2010, 14:37

Geslaagd was de dag zeker, het was voor mij en mijn maatje onze 1e toerrit, perfecte 1e indruk zo in die stoet waar maar geen einde aan kwam. Dit werd natuurlijk mede veroorzaakt omdat sommige Benzen zoooo XXXL lang zijn......haha

Helaas hebben wij door omstandigheden het laatste stukje vanaf de Weerribben zelf gereden en zijn toen doorgegaan naar huis. Het diner hebben we dus gemist, maar leuke herinneringen genoeg! Arno hartelijk dank voor de uitstekende organistie, enne het rondje bollenstreek ga ik graag weer mee!

Groeten Walter
500SEL als nieuw project en als 2e auto omdat het een superbak is
Walter
Silver Boarder
Silver Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja

Berichtdoor Sec-s » 04 okt 2010, 21:27

hee arno

de rit was super we heb lekker gereden.
jammer dat er niet meer W126 waren , het weer zat ook goed mee
op naar de volgende meeting

vrg sec-s
Mercedes W126 380SEC / Mercedes C32 W202

C klasse 320 V6 te koop!
Advertentie nummer 421060514 op Marktplaats.nl
Sec-s
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Arno_Langendam » 05 okt 2010, 01:55

Mannen bedankt voor de geweldige reacties!

Het was een genot om jullie er bij te hebben. ;)
Het was een hoop werk om al 2 forums te vullen de W123club.nl en de W201club.nl
Ben er de gehele dag mee bezig geweest op mijn vrije dag van 10:00 tot nu 01:54

Op de laatste hoef je niet in te loggen om de foto's te bekijken dus, plaats ik hier een link naar toe.

Veel plezier met het bekijken van de foto's & Film

Mijn foto verslag: http://w201club.nl/viewtopic.php?f=6&t=1472&start=120

Hier staat nog een film van Gert250: http://www.caserola.nl/giethoorn.html

Groet, Arno
Arno_Langendam

Berichtdoor RaceWimpie » 09 okt 2010, 17:21

Zo, na een lange werkweek even tijd om de foto's en filmpjes te bekijken. Goed bezig Arno!
Al die foto's te sorteren en plaatsen, pfieuw, wat een werk, respect kerel! Heb een superdag gehad, echt een mooie tocht! Had ook een "gids" meegenomen; m'n moeder woont al 15 jaar in Giethoorn, en die wist me ook het een en ander over de omgeving te vertellen tijdens de tocht. Zeker voor herhaling vatbaar, vooral met zo'n heerlijk herfst zonnetje erbij, zelfs dat heb je goed geregeld :laugh:
Ook leuk bedacht, die naamkaartjes. Zal 'm in de auto laten, voor de volgende meeting. Tevens de tocht netjes in een mapje, kan ik 'm nog eens rijden met mijn motor ;)
...Hopelijk de volgende keer wel meer W126 in de stoet, we waren nu iets in de minderheid...

Henk, Hans, Arno, Ronny en zijn vrouw.., bedankt voor deze mooie dag!

Tot de volgende meeting :!:
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Gr.. Racewimpie

500SEC 1984
Honda VT1100 1985
RaceWimpie
Junior Boarder
Junior Boarder

Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto