Het is nu 24 nov 2024, 10:55
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Moderator: Neerven
door Japio » 01 jun 2009, 22:08
Ik heb een nare roestplek bij de spatbordranden (achter). Nu heb ik gehoord dat je inzetstukken kunt laten inlassen. (ong € 35,- p/st)Heeft iemand hier ervaring mee en heeft iemand een adres waar ze dat voordelig en goed kunnen doen in de buurt van de Randstad? Ik weet dat als je gaat slijpen er nog meer Roest tevoorschijn komt, maar je moet ergens beginnen...
Ik zou het graag zelf proberen, maar het lijkt me eigenlijk vakwerk.
-
Japio
- Gold Boarder
-
- Berichten: 335
- Geregistreerd: 07 nov 2008, 21:54
- Woonplaats: Barneveld
- Roepnaam:
- Type wagen: 420SEL
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door mayckelvz » 03 jul 2009, 14:41
Hallo,
kijk op
http://www.winparts.nl
kost z'n wielrand 18 euro ongeveer.
Weet jij toevallig welke undercouating er in de wielkassen zit. Die geel, creme kleurige?
Daar ben ik namelijk nog opzoek naar.
Mayckel
-
mayckelvz
-
door Frank117 » 03 jul 2009, 21:09
Hallo,
als je geen (las)ervaring hebt, zou ik er niet aan beginnen. Het is echt wel vakwerk, tenminste als je een mooi resultaat wilt.
Gr..
Frank.
-
Frank117
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1031
- Geregistreerd: 25 jun 2008, 20:17
- Woonplaats: Knokke, België
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Japio » 06 jul 2009, 10:39
Ik wilde beginnen met een gat in mijn koffervak vlak onder het rechterachterlicht. Ik geloof graag dat die wielranden beter gedaan kunnen worden door iemand met laservaring.
Ik maak de plekken met een staalborstel op de boormachine goed schoon en smeer de boel zolang in met Owatrol, gemengd met menie.
Ronde de afwateringsgaten is de boel ook aardig rot. Ik zal eens informeren naar RX10.
Het wordt weer ene hele operatie omdat ik alle roest dan ana wil pakken en ben bang dat hij daarna gewoon naar de spuiter moet.
Maar eerst maar eens met vakantie naar Italie met 'de lady'.
-
Japio
- Gold Boarder
-
- Berichten: 335
- Geregistreerd: 07 nov 2008, 21:54
- Woonplaats: Barneveld
- Roepnaam:
- Type wagen: 420SEL
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Japio » 06 jul 2009, 10:39
-
Japio
- Gold Boarder
-
- Berichten: 335
- Geregistreerd: 07 nov 2008, 21:54
- Woonplaats: Barneveld
- Roepnaam:
- Type wagen: 420SEL
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Cross500 » 24 sep 2010, 11:14
nu maar eens de krokante wielranden van mijn SEC aanpakken. Zie dat er (oa Winparts) alleen inlasdelen te krijgen zijn voor de W126 SE/SEL. Lees wel ergens op dit forum en een los antwoord (na zoeken) dat deze hetzelfde zouden zijn. Navraag bij Winparts gedaan alleen die geven aan dat die SE/SEL inlasdelen expliciet niet voor de coupé zijn.
iemand ervaring met inlassen van nieuwe wielranden op een SEC ? welke heb je gebruikt ?
ben echt op zoek naar inzetstukken , overzetstukken is voor mij een vloek
alvast bedankt..
groet,
gerrit
-
Cross500
- Senior Boarder
-
- Berichten: 64
- Geregistreerd: 04 jul 2008, 18:12
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1980
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door ElGriffo » 24 sep 2010, 11:56
Nieuw is het volgende te krijgen:
Ze zijn wel kostbaar:
Scherm 557,- ex
Binnenscheremn 219,75 en 378,14
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door ElGriffo op 25 sep 2010, 18:58, in totaal 1 keer bewerkt.
-
ElGriffo
-
door Sisitop » 24 sep 2010, 19:48
schermranden inlassen is erg vervelend en secuur werk. Ik zou het niet als eerste probeersel gaan doen. Maar als je niet goed kunt lassen moet je dan wel heel erg goed kunnen plamuren.
Met een berg geduld is het goed te doen, maar het plaatmateriaal trekt heel erg gauw krom.
Lead me, follow me, or get the hell out of my way.
-
Sisitop
- Silver Boarder
-
- Berichten: 312
- Geregistreerd: 04 jun 2010, 07:14
- Woonplaats: Rijsbergen
- Roepnaam:
- Type wagen: 280SE
- Bouwjaar: 1980
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door Cross500 » 25 sep 2010, 17:58
ElGriffo bedankt voor opvragen van nieuw plaatwerk maar is idd heel kostbaar ..
Sisitop, het is me bekend dat grotere oppervlakte plaatmateriaal heel snel krom trekken bij het lassen, overigens heb wel iets laservaring maar zoals je zegt met geduld en niet te veel in één keer proberen vast te braden gaat het vast wel lukken...
blijft de vraag of iemand weleens een wielrand in een SEC heeft vervangen met een nieuwe wielrand zoals bijvoorbeeld ook voor de SE/SEL wordt geleverd door leveranciers als Winparts?
groet,
gerrit
-
Cross500
- Senior Boarder
-
- Berichten: 64
- Geregistreerd: 04 jul 2008, 18:12
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1980
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door Basjeva » 25 sep 2010, 22:28
Als je randen inlast moet je er voor zorgen dat je op de bolling blijft met lassen en plamuren. Het grote vlakke deel van het scherm hoef je helemaal niet te komen.
De reparatie bij mij is deskundig uitgevoerd en de nieuwe rand is zo klein mogelijk gehouden.
Vaak is het ook noodzakelijk om de binnenrand te vernieuwen. Daar kom je gauw genoeg achter. Na de reparatie en het spuitwerk de binnenkant niet vergeten!!!
Dit is nog veel belangrijker dan de buitenkant! De las is aan de binnenkant (en vochtige ruimte) nog blank en dus direct gevoelig voor roest.
Als je intresse hebt kan ik je wel een mail sturen met een foto. Stuur dan maar een PB met je mail adres.
Bas
Laatst bijgewerkt door
Basjeva op 27 sep 2010, 18:39, in totaal 1 keer bewerkt.
-
Basjeva
- Gold Boarder
-
- Berichten: 342
- Geregistreerd: 05 dec 2009, 22:56
- Woonplaats: Prov. Brabant
- Roepnaam:
- Type wagen: 380SE
- Bouwjaar: 1981
- LPG: Nee
door Japio » 27 sep 2010, 16:48
Bij mij wordt op dit moment ook een nieuwe wielrand ingelast. Ook de dorpel is gedeeltelijk vernieuwd en 2 gaten in de kofferbak. Voor foto's een link naar een webalbum (hoop dat het werkt):
http://www.mijnalbum.nl/Album=YUXOFPS7vr groet, Jaap
-
Japio
- Gold Boarder
-
- Berichten: 335
- Geregistreerd: 07 nov 2008, 21:54
- Woonplaats: Barneveld
- Roepnaam:
- Type wagen: 420SEL
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Cross500 » 28 sep 2010, 12:14
Hallo Jaap,
Link werkt.. een mooi lasproject heb je daar.
geeft een mooi beeld wat ik allemaal zie/tegenkom als ik de haakse slijper erin. Zal er bij mij iets anders uitzien omdat ik geen achterdeuren heb ...
bedankt voor de beelden, nu nog even een plaatje bestellen..
groet,
gerrit
-
Cross500
- Senior Boarder
-
- Berichten: 64
- Geregistreerd: 04 jul 2008, 18:12
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1980
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door Japio » 28 sep 2010, 13:11
Hallo Gerrit,
bedankt. Misschien kun je een overzetstuk inlassen en de uiteinden wat bewerken zodat het welk goed past. de bedragen die ik zie zijn niet echt leuk. En ene beetje plaatwerker weet er wel raad mee, denk ik. Dus gewoon wegslijpen en het overzetdeel inlassen alsof het een inzetstuk is.
succes i.i.g!
-
Japio
- Gold Boarder
-
- Berichten: 335
- Geregistreerd: 07 nov 2008, 21:54
- Woonplaats: Barneveld
- Roepnaam:
- Type wagen: 420SEL
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Basjeva » 01 okt 2010, 00:32
Houd daarbij het nieuw in te lassen deel wel zo klein mogelijk.
Het heeft geen zin om plaatwerk wat niet geroest is uit te slijpen en nieuw in te lassen. Je kunt dan beter het nieuwe deel kleiner maken. Let darabij goed op de lijnen en rondingen van de auto. Het vlakke deel van het scherm hoef je helemala niet te komen, daarmee voorkom je vervormingen door trekspanningen van het lassen.
Bas
-
Basjeva
- Gold Boarder
-
- Berichten: 342
- Geregistreerd: 05 dec 2009, 22:56
- Woonplaats: Prov. Brabant
- Roepnaam:
- Type wagen: 380SE
- Bouwjaar: 1981
- LPG: Nee
door Japio » 05 okt 2010, 13:40
ik heb nog een wielrand liggen (binnen rand en buitenrand) voor een W126 sedan. Misschien past het?
vr groet, Jaap
Laatst bijgewerkt door
Japio op 06 okt 2010, 15:32, in totaal 1 keer bewerkt.
-
Japio
- Gold Boarder
-
- Berichten: 335
- Geregistreerd: 07 nov 2008, 21:54
- Woonplaats: Barneveld
- Roepnaam:
- Type wagen: 420SEL
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Tony » 05 okt 2010, 22:48
Wie het laatst lacht, snapt de grap niet
-
Tony
- Senior Boarder
-
- Berichten: 60
- Geregistreerd: 16 feb 2010, 18:52
- Woonplaats: Utrecht
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
-
door Basjeva » 06 okt 2010, 00:20
Op de ronding strak maken, lassen afslijpen etc is juist makkelijker dan het vlakke deel. De lassen kun je mooi afslijpen waardoor er zeer minimaal plamuur nodig is.
Wat betreft het ontroesten van het binnenscherm ben ik het wel met je eens, je moet net zover de buitenrand verwijderen tot dat je alles "schoon" en "ontroest" hebt. Als je er voor kiest om ook een nieuwe binnenrand te plaatsen wat veelal toch nodig zal zijn kun je de nieuwe buitenrand klein houden.
De prijs van een binnenrand is ongeveer net zo duur als een buitenrand.
Bas
-
Basjeva
- Gold Boarder
-
- Berichten: 342
- Geregistreerd: 05 dec 2009, 22:56
- Woonplaats: Prov. Brabant
- Roepnaam:
- Type wagen: 380SE
- Bouwjaar: 1981
- LPG: Nee
door Cross500 » 12 okt 2010, 11:07
-
Cross500
- Senior Boarder
-
- Berichten: 64
- Geregistreerd: 04 jul 2008, 18:12
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1980
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door Zefke » 12 okt 2010, 15:05
Hallo Jaap,
De link werkt, het ziet er op de foto's inderdaad heel goed uit!
Hoe zit het nu met strak maken en spuiten? Krijg je dat nu zodanig dat je er niks meer van ziet?
Ben ook benieuwd naar foro's van het binnen spatbord (wielkuip) heb je die ook vernieuwd?
In ieder geval zo doorgaan, dat is het betere werk!
stergroetjes
Paul
-
Zefke
- Senior Boarder
-
- Berichten: 58
- Geregistreerd: 07 jul 2008, 18:53
- Woonplaats: Geleen
- Type wagen: 380SE
- Bouwjaar: 1981
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
-
door Japio » 12 okt 2010, 19:10
Hoi Paul,
ik heb het voorlopig met de spuitbus bijgewerkt. Oogt niet onaardig, maar uiteindelijk moet hij naar de spuiter. Eerst nog even sparen...
oja, en niet vergeten om de binnenkant van de wielrand met een bus ML tectyl vol te spuiten. Met een slangetje door de gaatjes en daarna de rubber doppen plaatsen en dan nog even afdichten met spuittectyl (anti-steenslag).
De rubber dopjes kwamen er niet mooi uit, dus ik moet nog nieuwe bestellen.
vr groet, Jaap
-
Japio
- Gold Boarder
-
- Berichten: 335
- Geregistreerd: 07 nov 2008, 21:54
- Woonplaats: Barneveld
- Roepnaam:
- Type wagen: 420SEL
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten