[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
lekke kop ???? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 02:00

lekke kop ????

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

lekke kop ????

Berichtdoor bokke » 13 okt 2010, 18:48

hallo
heb een vraag motor word warem en lucht bellen in de radiateur.denk un lekke kop.het is een 280SE op gas.bj 83.of kan het iets een ander probleem hebben.hoor het graag.oh ja hij rookt ook behoorlijk blauw oilie dus kleprubbers mischien.
vrgr:bokke
bokke
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 27 sep 2010, 22:59
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee


Re: lekke kop ????

Berichtdoor Vlieger » 13 okt 2010, 18:53

Als die luchtbellen afkomstig zijn van de uitlaatgassen door een lekke koppakking, dan ruikt je radiateur inwendig daar ook naar.
Moet je regelmatig koelvloeistof bijvullen?
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: lekke kop ????

Berichtdoor Vlieger » 13 okt 2010, 19:15

bokke, als er olie in het koelwater zit, is je koppakking kapot.
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: lekke kop ????

Berichtdoor GuusT » 13 okt 2010, 19:53

Als er olie in het water zit ja, maar kan ook zonder olie hoor, als de koppakking alleen lekt vanuit de cilinder zelf naar een water kanaaltje dan krijg je in eerste instantie niet te zien dat er olie in het water zit.

Kop pakking kan op een aantal verschillende manieren gaan lekken


Olie naar water . ff kijken in je reservoir , drijft er olie op het water.

Water naar olie, onder je olievuldop of peilstok kijken, zit dan allemaal witte drab op.

Compressie naar olie....Hele hoge carterdruk , vuldop even los als hij draait en je word weg geblazen.

Compressie naar water .... bubbels in je water reservoir en na een tijdje ook een licht oliefilm op het water .

Compressie naar compressie [ van ene naar andere cilinder maar dat merk je gelijk want loopt de auto heeeeel erg slecht en heeft geen power.


FF naar een garage en vragen of je de co meter even boven je water reservoir mag houden.
Als de compressie lekt naar water dan moet je daar iets van CO kunnen meten.
Zijn volgens mij ook nog speciale meters voor maar heeft niet elke garage.

Guus
Avatar gebruiker
GuusT
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 862
Geregistreerd: 25 nov 2009, 22:32
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: lekke kop ????

Berichtdoor Frank380 » 13 okt 2010, 20:18

hoi, heb je recent misschien je waterpomp/koelvloeistof gewisseld? zoja dan zou het kunnen zijn dat je verdamper verstopt is, bij een laag koelvloeistof nivo hard je membraam in je converter uit , als je dit dan weer vult zit er een verstopping in het koelsysteem waardoor je motor warm loopt. heb dit zelf ook gehad bij mijn BMW na een waterpomp wissel totale kosten 1750, echte kosten 1x menbraam converter 49,95. .mijn advies sluit de twee waterslangen van je converter aan elkaar, auto op benzine starten en kijk of hij te warm word. zoniet dan is je converter verstopt. loopt hij wel warm dan moet je rustig verder zoeken. raak niet in paniek, en laat de motor niet te vaak te warm worden ...mvg frank380.
Frank380
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 152
Geregistreerd: 05 aug 2010, 23:59
Woonplaats: Capelle a/d IJssel
Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja


Re: lekke kop ????

Berichtdoor Timo » 14 okt 2010, 13:00

Je kan ook een co2 tester op je radiator zetten.
380SEC
Avatar gebruiker
Timo
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 186
Geregistreerd: 22 aug 2009, 22:18
Woonplaats: Oud-Vossemeer
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja


Re: lekke kop ????

Berichtdoor bokke » 15 okt 2010, 08:32

hallo allemaal
heb wat testen gedaan maar kop is goed lek.maar nu de vraag een 280S is de om te bouwen naar een 280SE of pas dat niet met die inlaaten om wisselen.nog bedankt voor alle tips van jullie.hoor het wel al vast bedankt.
groet.bokke
bokke
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 27 sep 2010, 22:59
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee


Re: lekke kop ????

Berichtdoor Vlieger » 17 okt 2010, 17:17

Een 280S ombouwen naar een SE, daar komt heel wat bij kijken.
Jij kan waarschijnlijk een andere kop krijgen van een SE ?
De SE heeft vele sensoren en een computer en die moet je ook gaan inbouwen, met de bijbehorende kabelbomen.
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: lekke kop ????

Berichtdoor Silberdistelgrün » 17 okt 2010, 17:25

Er komt natuurlijk wel het eea bij kijken, maar een computer heeft de 280SE echt niet; die kwam pas later, in '85 toen de 260 en de 300 de 280 vervingen, dacht ik zo.

De 280SE heeft net als de grote broeders een injectie dmv de stuwschijf, volgens mij
Cor
380SE '81 W126E38 WBD126 032 motor M116E38 116.961
Avatar gebruiker
Silberdistelgrün
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 189
Geregistreerd: 06 jul 2008, 20:28
Woonplaats: Drenthe
Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten