Na een zeer leerzame en leuke zaterdagochtend in Zutphen te hebben meegemaakt heb ik besloten de zoektocht naar een W126 vorm te gaan geven.
Hans en Dankert hebben hun kennis en kunde uitgebreid laten blijken.
Voor mij is het belangrijk dat er behulpzame en kundige liefhebbers zijn die je niet een poot proberen uit te draaien, mocht er eens wat aan de wagen gaan mankeren.
Dus......zoals de titel eigenlijk al verklapt....
Tegen beter weten in gaan kijken naar een 380SE.
http://link.Marktplaats.nl/381578509Toen nog voor 3.450,= en in showroomstaat.
Veel gepiekerd over het feit dat een showroomstaat W126 voor die prijs zo lang onverkocht kan blijven.
Vandaag dus met eigen ogen gezien waarom.
Waar in de advertentie staat "Deze auto heeft geen deuken, krassen of roest",
had moeten staan "Deze auto heeft geen plaatwerkdeel waarop geen deuken, krassen of roest zit".
Voorschermen roest. 4 deuren onderkant roest, achter zijbeplating roest. 3 spatbordranden roest. Kofferklep roest. (zat dicht, dus kon de hoedenplank niet voelen). Via de kokerbalk de voetmatjes kunnen aanraken.
Rugleuning elektrische stoel defect. Rechter elektrisch raam defect. Rechter kachelknop hing los naar binnen. Met 137.xxx op de teller een flinke slijtplek in de middenarmsteun. Een stuk uit de bovenkant van het deurpaneel. (Vermoedelijk heeft daar 400.000 km lang een zweterige elleboog op gehangen).
Het proefritje heb ik maar achterwege gelaten.
Ik ben ook niet meer naar binnen gegaan om me af te melden.
Als deze wagen in showroomstaat is, dan denk ik dat die showroom op instorten staat.
Met de woorden van Hans nog in gedachten op de terugweg luidt meegezongen met Frank Boeijen.
"Welkom in Utopia"
Al met al weet je van te voren dat je voor joker gaat, maar het zal toch eens echt zo zijn.
Daar kom je pas achter als je naast de auto staat.
Deze beginnende W126 enthousiast heeft nu in ieder geval een goed voorbeeld van de zwakke plekken.
Bagage voor de volgende bezichtiging.
Maar goed, mijn accu is weer vol en alle slangen zijn weer gesmeerd.
Stiekem nog een 380SE met LPG in mijn woonplaats bekeken.
Veel mooier exemplaar, wel wat plekjes. Minder mooi overgespoten.
Maar ach, bouwjaar 1981, kun je verwachten.
Ik kijk weer rustig uit naar een volgende W126.