Als echte fan van zowel mijn auto (nu even niet, lees ook "Mercedes 380SE valt na 500 meter stil") als van films heb ik laatst zeer genoten van de film "The Ice Harvest".
Het is een knap stukje 'product-placement'want als er een kist vervoerd moet worden past ÃÂe eerst niet in een Lincoln maar wel in de MB. De Mercedes (een nieuwe S overigens) heeft bijna een hoofdrol (naast John Cusack en Billy Bob Thornton) en is als rode draad door 3/4 van de film te bewonderen.
Later bedacht ik dat een W126 ook een klein rolletje heeft in Die Hard With A Vengeance (Die Hard 3) Zeker de scene waar ze de zekering van het ABS systeem eruit trekken om te kunnen slippen (alleen: die zekering zit bij mij onder de motorkap, in de film zit ie onder het dashboard). De scene waar ze de Yugo ruilen tegen de S-Klasse is natuurlijk geinig. Oja, Bruce Willis en Samuel L. Jackson
In welke films MB nog meer een rol heeft of te zien is? Misschien weten jullie er nog een?
(en in een ander topic gaan we de muziek waarin Mercedes bezongen wordt even aankaarten )