Het is nu 24 nov 2024, 11:47
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Moderator: Neerven
door Bertorelli » 21 nov 2010, 11:17
Hallo,
De laatste tijd gaat het schuifdak wat lastiger dicht.
Open gaat vooralsnog prima, maar bij het sluiten gaat het wat moeilijker.
Bij het sluiten gaat het in het begin goed, zo'n 15cm voor het eind gaat het wat langzamer en gisteren piepte het zelfs. De laatste 10cm gaan dan weer goed.
Is hier iets tegen te doen?
Smeren of iets dergelijks?
Bert
-
Bertorelli
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 2541
- Geregistreerd: 09 dec 2009, 21:30
- Woonplaats: Ommen
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1984
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
-
door Vlieger » 21 nov 2010, 12:09
Bert, schuifdak geleiders moeten elk jaar gereinigd worden en met een beetje vaseline ingesmeerd worden.
-
Vlieger
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 1324
- Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
- Woonplaats: Venlo
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Bertorelli » 21 nov 2010, 15:44
Kan ik daar zelf bij zonder iets uit elkaar te halen en kan ik ook WD40 gebruiken i.p.v. vaseline?
Bert
-
Bertorelli
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 2541
- Geregistreerd: 09 dec 2009, 21:30
- Woonplaats: Ommen
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1984
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
-
door Wallietax » 21 nov 2010, 18:28
Ik zou ook voor Vaseline gaan als ik jou was!
Gr..wallietax
-
Wallietax
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 916
- Geregistreerd: 01 feb 2010, 00:38
- Woonplaats: Doetinchem
- Roepnaam:
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Olijfje » 21 nov 2010, 19:26
vaseline wordt wel kneppelhard na een tijdje, er zijn ook vetsoorten die gewoon zacht blijven.
Groetjes Olijfje / Rob
-
Olijfje
- Gold Boarder
-
- Berichten: 463
- Geregistreerd: 10 feb 2009, 18:48
- Woonplaats: Wormerland
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1982
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Vlieger » 21 nov 2010, 20:00
Bert, je kan er zelf bij.
Schuifdak helemaal open en dan zie vanzelf waar het dak schuift over de geleiders.
Als je dit jaarlijks doet, hoef je niet bang te zijn dat vaseline hard wordt, maar je kan natuurlijk altijd het originele vet halen.
-
Vlieger
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 1324
- Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
- Woonplaats: Venlo
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Olijfje » 21 nov 2010, 20:31
vervelende eigenschap van vaseline is dat wanneer het in aanraking met vocht en water komt het verandert in een dikke ( soms zelfs harde) substantie en dus de smerende werking verloren gaat.....
Groetjes Olijfje / Rob
-
Olijfje
- Gold Boarder
-
- Berichten: 463
- Geregistreerd: 10 feb 2009, 18:48
- Woonplaats: Wormerland
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1982
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Heftrucker » 22 nov 2010, 07:45
Groeten van Frans (Beheerder in ruste).
-
Heftrucker
- Beheerder
-
- Berichten: 2093
- Geregistreerd: 06 feb 2010, 14:29
- Woonplaats: Sas van Gent ( Zeeuws-Vlaanderen )
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1984
- LPG: Ja
door Sterretje1968 » 22 nov 2010, 13:45
Ik dacht al, waar blijft ie.
Groetjes, Rene.
-
Sterretje1968
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 5203
- Geregistreerd: 05 jun 2008, 21:51
- Woonplaats: Eindhoven
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
door Douwe » 25 nov 2010, 21:46
ik heb net al dat kleffe klevende vet van de rails verwijdert
voor al in de winter is dit geen aanrader tevens op alle vier de hoeken van het dakluik zijn gelijders met filten proppen gemonteerd dezen gaan vol zitten met vasseline waar door ze niet beter gaan glijden
ik heb het luik gesmeerd met een teflon vet/olie
dit is een zeer goed hechtend goedje wat soepel blijft en een hele hoge smerende werking heeft
het word bij vrachtwagens gebruikt op de gieken van teleskoop kranen om deze te smeren
-
Douwe
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 8864
- Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
- Woonplaats: Sexbierum
- Roepnaam:
- Type wagen: 420SE
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Ja
door GuusT » 25 nov 2010, 22:21
-
GuusT
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 862
- Geregistreerd: 25 nov 2009, 22:32
- Woonplaats: Rotterdam
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1982
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door Heftrucker » 25 nov 2010, 22:25
Groeten van Frans (Beheerder in ruste).
-
Heftrucker
- Beheerder
-
- Berichten: 2093
- Geregistreerd: 06 feb 2010, 14:29
- Woonplaats: Sas van Gent ( Zeeuws-Vlaanderen )
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1984
- LPG: Ja
door Bertorelli » 25 nov 2010, 23:20
Is WD40 ook geschikt hiervoor ?
Dat wordt ook overal gebruikt voor dit soort doeleinden.
En dat heb ik zelf nog wel op het nachtkastje staan
Bert
-
Bertorelli
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 2541
- Geregistreerd: 09 dec 2009, 21:30
- Woonplaats: Ommen
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1984
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
-
door Heftrucker » 25 nov 2010, 23:23
WD40 is meer een soort kruipolie.
Ik zou toch voor de siliconenspray gaan.
Ik zou ook de omgeving afdekken ( lakwerk enz ) zodat daar de siliconenspray niet opkomt ( voor het geval je je dak nog eens wil spuiten )...
Groeten van Frans (Beheerder in ruste).
-
Heftrucker
- Beheerder
-
- Berichten: 2093
- Geregistreerd: 06 feb 2010, 14:29
- Woonplaats: Sas van Gent ( Zeeuws-Vlaanderen )
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1984
- LPG: Ja
door Sterretje1968 » 26 nov 2010, 18:12
Groetjes, Rene.
-
Sterretje1968
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 5203
- Geregistreerd: 05 jun 2008, 21:51
- Woonplaats: Eindhoven
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten