Voorheen als ik mijn bestuurdersraam *(elektrisch) dicht deed en niet het knopje los liet als het raam al dicht was, begon er iets hard te slaan/bonken in de deur.
Oppassen geblazen dus dat je het knopje op tijd los laat en binnenkort maar een keer nakijken.
Je raadt het al: nog geen week later doet vrouwlief het raam open en kan het raam niet meer dicht.
Ik haal de bekleding eraf en zie de krikachtige motor/begeleiding van het raam.
Mijn eerste vraag is nu:
Ik zie dat als ik het raam omhoog doe en het knopje ingedrukt houd, het tandwiel erg hard begint te knakken/slaan tegen het einde. Het lijkt dus alsof er geen rem of stop opzit als het raam al helemaal omhoog is.
Hoe zit dit origineel? Wat bepaald wanneer de motor stopt met het tandwiel draaien?
Mijn tweede vraag is:
Als ik in de deur kijk, zie ik dat het raam “los” van de rails hangt aan de rechterkant. De linkerkant zit netjes in de geleider maar rechts niet. Nou kan dit zo zijn door de vorm van de ruit natuurlijk maar dit weet ik niet.
Ik heb op het forum al meerde topics gelezen over plastic geleiders maar deze kan ik niet plaatsen als ik naar de ruit kijk. Waar horen deze te zitten? Midden van de rails, onder of boven?
Wanneer de ruit nu naar beneden gaat zie ik dat de rechterkant een vrije val maakt van zo’n 5 centimeter en vervolgens schuin naar beneden gaat.
Naar boven, wordt de ruit schuin geduwd, schuift de geleider onder aan het raam naar links zonder de raam op te tillen en hou ik dus een kier over van zo’n 10 centimeter bovenaan.
Kortom: ik te weinig om te bepalen waar deze geleiders moeten zitten, en ik kan het doorduwen van het tandwiel niet verklaren.
Iemand een suggestie hoe dit aan te pakken?
Gr.
Rene