[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
raar geluid : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 01 mei 2024, 03:12

raar geluid

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

raar geluid

Berichtdoor Yugo45 » 26 nov 2010, 22:20

Beste leden,
Ik heb een vraag over een vreemd geluid die ik vandaag heb gehoord. Het gaat namelijk zo. Na dat ik auto heb laten afstellen een week geleden of zo, loopt ie nu veel beter, en lekker laag stationair (ik denk zelf te laag rond 450-500 bij D), zo dat ik nu geen motor hoor bij stationair. Ineens hoor ik op een gegeven moment een zoemend geluid die afloopt met een klik. Het lijkt alsof je klik van een relay hoor, maar klein beetje sterker geluid, en dat klik voelde ik op mijn stuur. Dat herhaald zich om 30 seconden , eerst 3-4 seconden gezoem, geluid alsof een elektromotor draait en dan klik. Ik heb buiten geprobeerd om te luisteren maar als ik motorkap opent dan zijn geluiden van motor sterker. Dus hoor ik dat alleen als ik binnen zit en radio uit.
Vreemde is dat ik die klik op mijn stuurwiel voel, alsof iemand slaat tegen stuurwil as.
Kan het safety valve zijn van hydraulisch power steering. Heb ik dat in mijn auto (380SEC bj.’83),en kan het kwaad?
Wat zou het zijn, en heeft iemand zo iets meegemaakt.
Groetjes
Avatar gebruiker
Yugo45
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 17 aug 2010, 21:41
Woonplaats: Gilze Rijen
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee


Re: raar geluid

Berichtdoor Rik » 26 nov 2010, 22:22

Hoogstwaarschijnlijk is dat je blower motor, en het getik wat je hoort is je ventiel die de aansturing verzorgd.

Correct me when i'am wrong.
500SEL
Avatar gebruiker
Rik
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 2205
Geregistreerd: 17 jan 2010, 15:38
Woonplaats: Oenkerk
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten