Hallo allen,
Vandaag ben ik bezig geweest met een aantal dingen voor de auto waaronder ook het vervangen van de bougiekabels en de bougies.
Bij het vervangen kwam ik er al snel achter dat er 3 verschillende soorten bougiekabels werden gebruikt. 1 bougiekabel sloot al niet goed aan op de verdelerkap en zag al gelijk dat het een andere kabel was dan al die andere. Dit was ook de hoofdreden voor het vervangen van de bougiekabels. Toen ik de kabels aan het vervangen was zag ik dat de bougies ook niet meer goed eruit zagen. Deze ook maar gelijk gekocht ( Bosch 4polen, kan dat? )
Sommige bougies zaten echt muurvast en heb ik er ook met moeite uit gekregen. Alles mooi vervangen op 1 bougie na. Het betreft de achterste bougie van m'n 6 cilinder. Deze krijg ik er niet uit met mijn bougiesleutel aangezien het schutboard in de weg zit en er dus niet bij kom. Moet dus even ergens een andere sleutel zien te regelen die wat langer is.
Maargoed is het dus heel erg dat er 1 andere oude bougie in zit? (Dit zal tijdelijk zijn).
Toen ik vanmiddag weg reed merkte ik dat de auto geen moeite meer had om weg te komen en trok lekker soepel en vlot op. De 'ecometer' bleef ook mooi in het zwart, dat was voorheen niet zo. Tijdens het onderhoud zag ik dat 1 bougiekabel niet goed aan sloot op de bougie en ik zag dat een andere bougiekabel niet goed aan sloot op de verdelerkap.
Kan het zijn dat de auto op 4 of 5 pitten heeft gelopen, aangezien de auto nu vele male beter rijd?
Groeten, Rookie