[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
380SE stationair problemen : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 05:26

380SE stationair problemen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

380SE stationair problemen

Berichtdoor Douwe » 05 dec 2010, 13:46

zal even van af begin beginnen heb mijn 380 nu enkele maanden
maar heb hem gekocht met defect blok
en sinds afgelopen week eindelijk de motor erin gezet en hem laten keuren
nu dacht ik dat ik een garage had (beunschuur)die wel aardig verstand van zaken had
en zij voor mij de motor weer top aan het draaien konden brengen
nou helaas ze hebben er met de pet naar gegooit
is wel afgesteld naar 1% co maar stationair wat je bij mijn blok normaal met een schroef af kan regelen functineerd niet goed
hij gaat zelfs alleen maar sneller lopen als ik hem verdraai
nu had ik een 961 blok en heb nu een 963 blok
bij het ombouwen heb ik alle onnodige vacuüm slangen verwijdert zo ook is de aansluiting op het uitlaatsprijtstuk afgekoppelt en zijn alle vacuüm leidingen weg gehaald en daar waar ik kon zijn ze afgedopt op het spruitstukl
ook het spinnekop huis is met grote zorgvuldigheid op het blok geplaatst en goed vast gezet met de bant om onnodge lekken te voorkomen
maar helaas het blok draait veel te snel stationair zon 1500 toeren als hij koud is
ik heb in mijn achterhoofd om zodra het weer wat beter word eens een keer samen met mijn maad uit de polder naar de hobbyhut
maar voor het zover is zal hij toch eerst nog een tijdje wat rustiger moeten lopen
nu denk ik dat ik geen stationair loop regelunit heb omdat die van mij een met de hand verstelbare schroef heb voor op het blok
maar wat nu wel het probleem is dat is voormij ook een vraag teken
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: 380SE stationair problemen

Berichtdoor Pointer16 » 05 dec 2010, 14:44

963 blok heeft een stappen motor ipv stationair schroef.

Wat is het toeren aantal in D? Wat is het toerenaantal in N?

Deze is bij mij zaterdag in Zutphen ook gewisseld en is gelijk weer anders.
Groeten Bas
--------------------
380SE 1985

Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn...........
Het beste is eruit.
Avatar gebruiker
Pointer16
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 338
Geregistreerd: 03 jul 2010, 11:57
Woonplaats: Alverna, Wijchen
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: 380SE stationair problemen

Berichtdoor Douwe » 05 dec 2010, 16:49

ik heb zelf het blok omgebouwd
heb dus ook de 963 alle vacuüm leiding zo aangesloten als op mijn 961 blok zat
en heb dus ook de stationair regeling omgebouwd
hij draait wanneer koud is zo rond de 1500 toeren
en als hij warm is zo rond de 1000 toeren
en kan wel aan de stelschroef draaien maar hij gaat alleen maar sneller lopen
het enigse wat ik mij kan bedenken waar ik dan vacuüm lek zou kunnen hebben is helemaal onder in het blok bij de inlaat rubbers
want het spinnekop huis heb ik zelf opgebouwd en alles erom heen heb ik meer malen na gelopen op scheuren en alle mogelijke lekken zijn gedicht
maar niks is natuurlijk onmogelijk
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron