[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
5-bak i.p.v. 4-bak, kan dat? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 06:26

5-bak i.p.v. 4-bak, kan dat?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

5-bak i.p.v. 4-bak, kan dat?

Berichtdoor Cascas » 03 dec 2010, 11:24

mijn mb 280SEL bj1980 heeft nu een 4bak kan daar nu een 5bak onder
zo ja wie heeft er een of waar
moet wel er onder gezet worden
bedankt
Laatst bijgewerkt door Sterretje1968 op 03 dec 2010, 14:13, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Titel aangepast
Cascas
Junior Boarder
Junior Boarder

Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1980
LPG: Ja

Re: 5-bak i.p.v. 4-bak, kan dat?

Berichtdoor Douwe » 03 dec 2010, 21:01

ik heb vorig jaar bij mijn W123 230CE een 5 bak geplaatst
het kan maar je hebt een kortere aandrijfas nodig want de 5 bak is zon 5 รก 6 cm langer
vermoedelijk zal ook jij een andere koplingsplaat nodig zijn
in verband met dat de vertanding van de ingaande as van de versnellingsbak anders is dan die van de 4 bak
en een andere versnellings pook omdat het schakelschema van een 4 bak en een 5 bak anders is
geloof dat een 4 bak de achterruit links voor heeft en een 5 bak hem rechts naar achteren heeft

dus in het kort kortere aandrijfas andere kopplingsplaat en een andere pook plaatsen
en dan nog je schakelstangen aanpassen van je pook naar je bak
en dan hopen dat je de juiste overbrenging hebt
en autohandelucas in leeuwarden heeft er wel een stuk of wat liggen
voor nog geen 200 euro ben je koopman van zon bak
dan nog er even onder knutselen
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986

Berichtdoor Pascal » 07 dec 2010, 09:13

Ik had toen ik m'n W126 kocht er ook een 5-bak in liggen (280SE). Maar die was volgens mij afkomstig uit een W123. Was een beetje prutswerk, want ook de teller klopte van geen kanten. Zat een kabelaansturing op de tellerkast. Maar de bak paste wel, ik weet niet precies hoeveel werk hieraan geweest is, omdat ik de auto gekocht heb met die bak.

Ik heb ervoor gekozen een automaat te monteren. En daar heb ik zeker geen spijt van gehad. Ik weet natuurlijk niet of je erg van schakelen houd, maar ik zou voor een automaat gaan, als je toch gaat ombouwen. Is wel ietsje meer werk uiteraard, i.v.m. de pedalen en ook dan moet je een kortere aandrijfas hebben, als ik het goed heb.
Ieders wens, is een gebruikte Benz.
Pascal
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1980
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Madcat » 07 dec 2010, 19:04

ook zul je je rempedaal moeten vervangen EN ook nog n koppelingspedaal moeten monteren
grt Ron
Groeten Ron.

Des te meer ik leer, des te meer vragen blijven onbeantwoord (A. Einstein)
Madcat
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1985
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek