Hallo,
nou es kijken of jullie wat tips voor mij hebben...
ben mn recent aangeschafte keurige MB in topconditie aan het brengen...
Hij is voorzien van een Stako (ringtank) installatie, het merk verdamper weet ik ff niet.
Probleem: Gas mengsel te arm (CO waarde als hij op hogere toeren loopt) en de auto is een stuk trager op LPG.
We hebben de Gastoevoer stelschroef verder open gedraaid maar er veranderd niet veel.
Ik vind ook dat hij op het eerste stuk van het gaspedaal te laat reageert in vergelijking met benzine.
Er zat een beetje een knik in de toevoerslang in het luchtfilterhuis, maar dit heb ik opgelost door er een stuk gele geribbelde flexibele elektra buis in de slang te drukken..zodoende is de 'knik' eruit maar dit veranderde niets aan het probleem.
Er zat overigens voorheen een kapje in de luchtslang van luchtaanvoer filterhuis geplaatst die de luchttoevoer voor de helft afsloot...ik vond dit eerst maar vreemd en had deze verwijderd omdat de motor eerst niet geheel lekker liep, maar dit lag niet daaraan maar de aan klepspeling. Moet dit kapje weer terug omdat ze misschien daarmee het gasmengsel 'rijker' hebben gemaakt? Alhoewel hij toen ook al traag was op LPG en op benzine is de CO overigens aan de rijke kant CO=2
Ik weet even niet waar ik het zoeken moet...wie wel?