Ik heb vandaag mijn remblokken achter vervangen en heb maar even wat foto's gemaakt voor als er nog mensen zijn die zich afvragen hoe dat moet.
Ingredienten:
nieuwe remblokken
eventueel nieuwe remschijven
koperpasta
doekjes
punttang
drevel
hamer
electradraad
Als eerste natuurlijk de wielbouten los draaien, hierna de auto opkrikken, ik pak hem altijd onder het cardan.
De wielen verwijderen.
Bij mij zag het er zo uit:
PICT0038-b3edbb869d8faf57a0990879c00bbf72.jpg
Om de remblokken te verwijderen moet je de twee borgveertjes loshalen, goed te zien op de volgende foto:
PICT0040.jpg
Hierna kun je de twee pinnen die de remblokken vasthouden met een drevel eruit tikken en vervolgens de veren die de blokken tegenhouden verwijderen.
Om de schijf te verwijderen moet de remklauw eraf, deze zit met twee bouten aan de achterkant vast, deze losdraaien en de klauw ophangen aan een draad, dus niet aan de remleiding:
PICT0041-ed5c4f776d86d4e7b06f15e4d0766524.jpg
Vervolgens kun je de schijf eraf halen, ik heb ze eraf gehad om te stralen en vervolgens weer gemonteerd.
Voor het monteren eerst de schijf erop duwen, hij kan er maar op een manier op, er valt in pinnetje in de schijf. Vervolgens de remklauw weer vastzetten met de twee bouten.
De remblokken insmeren/ spuiten met kopervet aan de achterkant natuurlijk en het plaatje achter het remblok ook aan twee kanten inspuiten:
PICT0044.jpg
De zuigers in de klauw moet je met de hand terug kunnen drukken om ruimte te maken voor de nieuwe dikkere remblokken, wel eerst even checken of het remoliereservoir niet
tot de nok vol zit, anders stroomt hij over en dat wil je niet.
Remblokken in de klauw schuiven, grote borgveren terugzetten, de pinnen erin tikken en de pinnen borgen met de kleine borgveertjes:
PICT0047.jpg
en de rechterkant ook gedaan:
PICT0048.jpg