[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
dashboard verlichting : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 28 nov 2024, 01:27

dashboard verlichting

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

dashboard verlichting

Berichtdoor Brinkerz » 26 dec 2010, 00:12

Vandaag een leuke verrassing: geen licht in mijn instrumenten cluster en in de middenconsole. ook mijn rechter achterlicht en mijn kentekenplaatverlichting waren ineens uit.
Ik dacht dat het wel een zekering moest zijn--> heb ze nog niet allemaal vervangen. Het had ook de rheostaat kunnen wezen (de dimmer) maar die draait gewoon zonder issues; tenzij die in het geheel ermee op gehouden is.

Heb de zekeringen bekeken en die zien er prima uit. Afgezien van de zekering van de ventilatie blower--> die was gesmolten. de zekering was nog heel maar het plastic was gesmolten.
Iemand enig idee wat dat nou kan zijn?
Ik last iets over een voltage regulator op de dynamo, weet iemand wat die doet en wat dat voor gevolgen kan hebben?

Verder rijdt ze als de beste en heb ik geen uitdagingen (althans voor zover ik weet ;) )
Van W108 280S 1971, W201 190E, W124 200TD 1988, W168 A170 2003 naar W126 300SD 1982
Brinkerz
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee

Re: dashboard verlichting

Berichtdoor Heftrucker » 26 dec 2010, 00:25

Ik zou inderdaad aan de zekering denken.
Volgens mij zitten al die verlichting die je noemt op 1 zekering ( maar kijk daarvoor je zekeringkaart even na ).

Kachelzekering is bij mij ook weg gesmolten, het is ook een 25A zekering en de motor trekt al een amperetje of 24.
Een sluiting daarin doet het plastic al smelten.
Groeten van Frans (Beheerder in ruste).

Heftrucker
Beheerder
Beheerder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja

Berichtdoor Brinkerz » 26 dec 2010, 00:28

okee, ik heb er nu een 25A in zitten--> zal deze regelmatig even checken. Met een sluiting bedoel je een kost sluiting neem ik aan? Hoe los ik dat op?

En morgen, als het niet te hard sneeuwt, ga ik alles effe nalopen--> ook zien hoe het gesteld is met de electra op de lmpjes achter--> de linkerzijde doet het gewoon, alleen de sidemarker links niet.
Van W108 280S 1971, W201 190E, W124 200TD 1988, W168 A170 2003 naar W126 300SD 1982
Brinkerz
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee

Berichtdoor Heftrucker » 26 dec 2010, 00:28

Groeten van Frans (Beheerder in ruste).

Heftrucker
Beheerder
Beheerder

Roepnaam:

Berichtdoor 500SEL » 26 dec 2010, 13:13

Ik had precies het zelfde probleem. Zekering 1 ging telkens kapot wanneer ik mijn lampen aan deed. Ik werd er echt beroerd van. Zoeken en zoeken maar ik kon het maar niet vinden. Ik moest mijn dashboard eruit bouwen voor het houten interieur. Toen ik mijn dashboard eruit had wat zie ik daar. De plus kabel(blauw) van de airco bedienings knop lampen was gesmolten en raakte een ijzeren plaatje. Waardoor mijn zekering kapot ging. En op zekering nr1 zitten je rechter voor achter stadslichten kenteken verlichting en interieur verlichting op aangesloten.
Als ik jou was zou ik even mijn airco knoppen uitbouwen en daarna het plus kabel van zijn lampen meten. Zijn min kreeg bij mij plus erop. Wat dus niet mag
Bitte eine Bitt
500SEL
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek