Hallo allen,
Heb al wat rond gekeken op deze site voordat ik m kocht maar nu daadwerkelijk lid geworden!
Nog geen foto's maar wel wat info over de auto. Het is dus een 280SE uit 1984. Zilver/grijs met 200.000 km op de teller. De wagen is handgeschakeld omdat me dat beter leek qua verbruik en onderhoudskosten.
Er moet nog wel het een en ander aan de wagen gedaan worden. As week wordt hij gekeurd, moet nog even wat regelen voor een lek koppelstuk van de uitlaat. Voor de rest hopen dat hij gelijk APK krijgt.
Verder wil ik er nog een aantal zaken aan veranderen/verbeteren. Er komt een LPG installatie in, daarvoor ben ik nog op zoek naar een adres... Hier en daar moeten nog wat roest plekjes bijgewerkt worden en evt. een flinke anti-roest behandeling aan de onderkant. Helaas werken niet alle elektrische ramen, hier moet ook nog wat aan gedaan worden. Ik hoor de motor van de ramen wel werken maar er gebeurt niets.....
Waar ik een beetje over in zit is het motorgeluid. Wanneer hij warm is hoor ik een zachte tik, zijn dit de kleppen? En moet ik me zorgen maken?
Verder ben ook ik opzoek naar een werkplaatshandboek en ook naar een adres in de regio Rotterdam voor het onderhoud waar ik eventueel zelf niet uitkom. Iemand tips?
Optimus