door GuusT » 29 dec 2010, 16:36
15 inch of meer is wat je nodig hebt, zijn er ook best nog wel hoor , kwestie van goed zoeken, Marktplaats bv. en hier op het forum worden er nog wel eens aangeboden.
Die ET waarde is wel van belang ja en die worden schaars heb ik gemerkt maar nog wel te koop.
En beter duur te koop dan helemaal niet.
De ET waarde dus, die moet voor de 126 ergens tussen de 10 en 25 liggen , grotere ET waardes kun je wel gebruiken maar alleen in samenspel met Spacers.
Zelf heb ik een jaar met spacers gereden en gaf wat mij betreft geen problemen.
Kunst is wel om een banden boer te vinden die jouw wielen precies op nul uit balanceert en dan niet met oneindig veel gewichtjes op diverse plaatsen op je wiel te slaan.
Het MOET in 1 keer kunnen, dus draaien en in één keer het juiste gewichtje op de goede plaats zetten , klaar.
Mag dus niet dat je wiel nog eens gedraaid word en er ergens nog een gewichtje er op geslagen word.
Als hij het met 1 gewichtje niet goed krijgt moet misschien de band ten opzichte van de velg gedraaid worden.
Niet elk banden boer kan dit of wil dit doen , maar wel de enige echte manier om het te doen.
Dus wielen met een ET van 39 [ W124 ] kunnen met spacers onder de 126.
Rij zelf nu met penta's 15 inch en die heb ik heel toevallig ergens in een doe het zelf garage gevonden, onder een hoop oude banden en het kostte mij niet meer als een doos gebak.
Goed kijken .
GuusT
ps. gebruik de zoekfunctie voor spacers, en onthou dat zolang je binnen de normen blijft spacers , mogen, kunnen en geen belasting voor je lagers is, zolang jij de spacers gebruikt om op de originele waarde uit te komen.