[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Verschil in toeren bij stationair : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 10:53

Verschil in toeren bij stationair

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Verschil in toeren bij stationair

Berichtdoor Danny » 27 dec 2010, 20:33

Hallo mede benzers,

Iemand mischien een tip? mijn 280SE loopt soms na het starten (met deze temperaturen), maar ong.500 toeren, als ie vervolgens warm is zit t toerental op een 1100/1200.
Dit is niet altijd zo, :-( :-(.

Soms is het ook andersom,wat mij goed lijkt en ook veel beter aanvoelt.
Vooralsnog loopt ie op benzine :cheer: Het starten opzich is geen probleem.

Groet Danny.
Danny, 280SE
Avatar gebruiker
Danny
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 02 jun 2010, 23:16
Woonplaats: Grootegast
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Verschil in toeren bij stationair

Berichtdoor Geert_280SE » 28 dec 2010, 13:31

Ik had precies het zelfde, en begon meteen te denken aan valse lucht, misschien wel een backfire gehad? Maar na een half uur zoeken bleek de veer van mn gashandel er af te liggen. Een easy fix voor mij dus, misschien is dit ook bij jou aan de hand?
Avatar gebruiker
Geert_280SE
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 30 dec 2009, 15:55
Woonplaats: Sneek
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja


Re: Verschil in toeren bij stationair

Berichtdoor Vlieger » 28 dec 2010, 15:46

Waarschijnlijk schakelt het staionair-contact aan de gasklep niet goed.

Controleer eerst of de gasregel-stangen goed staan afgesteld, te beginnen vanaf de stang aan het gaspedaal.
Er mag geen spanning/trekkracht staan op de verschillende scharnierpunten, van gaspedaal tot gasklep.
Heb je een cruise controle, koppel die gasstang dan eerst los, voordat je met de gasregel-stangen afstelling begint.

Loopt de motor daarna nog niet goed stationair, dan controleer staionair-contact.

Het contact controleren je, door de stekker verbinding tussen de zwarte kabel, die vlak achter de linkerkoplamp ligt, los te trekken.
Ohmmeter op de stekker aansluiten van de gasklep en deze in stationair stand drukken, tot de Ohm meter 0 aanwijst.
Nu de gasklep iets draaien, waarbij de Ohmmeter oneindig aan moet wijzen.

Is het contact niet middels de gas regelstangen in te stellen, dan is het contact kapot en moet vervangen worden
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Verschil in toeren bij stationair

Berichtdoor Danny » 29 dec 2010, 18:10

Heren Bedankt,

zal van t weekeind gaan kijken,de dagen zijn nu wel errug kort. ik laat nog even weten hoe het afloopt.
Danny, 280SE
Avatar gebruiker
Danny
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 02 jun 2010, 23:16
Woonplaats: Grootegast
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Verschil in toeren bij stationair

Berichtdoor superrobke » 30 dec 2010, 01:26

Hoi Danny,

Ik heb zelf ook een 280E, en op benzine moet hij met dit weer toch echt even
meer toeren maken er zit namelijk een extra benzine klep in het lucht cirquit
deze zit waar de rode pijl op de foto zit, (foto is wel van een W116 maar
waar de pijl zit bij jou de extra benzine klep)
Er komt een leiding van de spinnenkop af en deze gaat naar de extra benzine klep
en er zit een stekker op.

succes er mee Robke
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
superrobke
 


Re: Verschil in toeren bij stationair

Berichtdoor superrobke » 30 dec 2010, 05:23

Hoi Danny,

Hier een foto van het "kaltstartventiel"
Hoe test je het ventiel: als de auto koud is even ventiel
uitbouwen, auto starten en dan moet er wat benzine uit druppelen.

succes er mee

groetjes robke 8-)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
superrobke
 


Re: Verschil in toeren bij stationair

Berichtdoor Danny » 10 jan 2011, 15:08

Goedemiddag allen,

Voor zover bekend niets van een bfire.
De veer is ok.
Het koudestartventiel lijkt ook te werken.
De stangen lijkt voor zover ik het kan beoordelen, niets mis mee.

Het stationaircontact is dat het schakelaartje wat in/tegen aan het stangen stel zit? (die met het wieletje?)

En vlieger,zou je de door jou aangegeven stekkerverbinding mischien iets duidelijker kunnen aanwijzen?

Tot horens.
Danny, 280SE
Avatar gebruiker
Danny
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 02 jun 2010, 23:16
Woonplaats: Grootegast
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten

cron