[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
plaatmateriaal : Carrosserie & Exterieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 12:39

plaatmateriaal

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderator: Neerven

plaatmateriaal

Berichtdoor Michel » 02 jan 2011, 21:49

Hoi, ik wil eerdaags m'n kofferbakruimte opknappen , er zitten aardig wat gaten in het plaatmateriaal van de reservewiel kast en reservewiel zijkasten. Ik wil het opknappen omdat ik er een gasinstalatie in wil laten bouwen. En kan het dan beter gelijk goed aanpakken ;)

Nu wil ik graag weten : - wat voor dikte plaatmateriaal?
- Behandeld of onbehandeld?
- Waar is dit plaatmateriaal te koop?

Alvast bedankt. Michel
Ein Mann ohne Bauch ist wie ein Himmel ohne Sterne !!
Michel
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee

Re: plaatmateriaal

Berichtdoor Gipsy » 02 jan 2011, 21:51

gewoon naar de sloop en goede donor vinden eruitslijpen en in lassen dat is het makkelijkste

anders 1.5 mm dat werk het beste .

Gr. joop
I Love Kamperrandje :)
Gipsy
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Walter » 03 jan 2011, 10:37

Ik gebruik op auto's o.8mm plaat. Dik zat en ook nog goed te verwerken.
Walter
Silver Boarder
Silver Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja

Berichtdoor Vlim » 04 jan 2011, 00:07

De binnenbakken (links en rechts) zijn als het goed is nog als reparatiedelen via Mercedes-Benz te leveren. Het is echter alweer een tijd geleden dat ik ze voor het laatst heb besteld.

Gebruik maken van een donor is een goede tip, al zijn de meesten op dezelfde plekken rot, dus dat kan tegenvallen. Bij voorkeur een donor met aanrijdingsschade nemen, dus :)

Het plaatwerk is daar verder redelijk rechttoe-rechtaan, dus met een beetje vlijt kun je daar wel zelf reparatiedelen voor maken, met wat beleid.
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur