Het is nu 24 nov 2024, 13:10
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Moderator: Neerven
door Hans en Karin » 11 dec 2010, 12:04
Ik heb net isolatie besteld bij de dealer en de oude zooi verwijderd.
Nu zag ik dat de verf er aan de binnenzijde ook afbladerd.
Waar de verf weg is zit nu een soort wit poeder. Het lijkt wel of de kap verzinkt is of zo.
Mijn idee is om deze plekken licht op te schuren en in de zinkmenie te zetten of blanke tectiel of zwarte bodyschutz erover heen te kwasten en dan de nieuwe isolatie te plakken.
Of heeft iemand anders een helder idee how to do.
hans
Laatst bijgewerkt door
Sterretje1968 op 11 dec 2010, 23:04, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Topic gesplitst.
-
Hans en Karin
- Expert Boarder
-
- Berichten: 128
- Geregistreerd: 04 jan 2010, 23:11
- Woonplaats: Zaanstad
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door Leeflang » 11 dec 2010, 13:33
Voor zover ik weet zijn de motorkap en het kofferdeksel van de SEC van aluminium.
Het witte poeder zal aluminium oxide zijn.
Menie heeft op aluminium weinig zin.
Ik zou zeggen: poeder weg schuren en een voor aluminium geschikte primer en lak er op.
Optimum aut nihil.
-
Leeflang
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 6949
- Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
- Woonplaats: Twente
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Hans en Karin » 11 dec 2010, 16:42
Oke dan dat verklaard inderdaad de witte poeder ga een grondlak er voor zoeken en dan inderdaad lak erop en de nieuwe isolatie.
Gr. hans
-
Hans en Karin
- Expert Boarder
-
- Berichten: 128
- Geregistreerd: 04 jan 2010, 23:11
- Woonplaats: Zaanstad
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door Leeflang » 11 dec 2010, 23:37
Probeer even met een magneetje of het niet toch staal is.
Optimum aut nihil.
-
Leeflang
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 6949
- Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
- Woonplaats: Twente
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Dennis K » 12 dec 2010, 10:26
ik weet bijna zeker dat het aluminium is! inderdaad goed schuren en primeren!
voor het gemak kun je de motorkap er beter afhalen kun je er beter bij en zit maar met 4 pennen vast!
gaat ook een stuk makkelijker met je foam plakken!
groeten en succes dennis
Ik zeg maar zo een man is niet van stro!
-
Dennis K
- Gold Boarder
-
- Berichten: 476
- Geregistreerd: 01 jun 2010, 23:10
- Woonplaats: Klazienaveen
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1982
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door JanBlx » 12 dec 2010, 13:39
Beter rijden in een ster dan een ster in je voorruit.
-
JanBlx
- Junior Boarder
-
- Berichten: 35
- Geregistreerd: 07 okt 2010, 15:09
- Woonplaats: Hoogeveen
- Type wagen: 380SE
- Bouwjaar: 1980
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door Brouwer » 13 dec 2010, 10:51
die van mij is toch echt van staal hoor! zou toch een magneetje proberen.
succes!
MORGEN BEGIN IK..........
-
Brouwer
- Senior Boarder
-
- Berichten: 42
- Geregistreerd: 08 jul 2008, 12:28
- Woonplaats: Zutphen
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Ja
door Coco » 13 dec 2010, 14:06
De motorkap en de kofferdeksel van SEC zijn altijd van aluminium,of van kunststof in sommige gevallen.
Van een sedan meestal van ijzer/blik of kunststof.
-
Coco
- Silver Boarder
-
- Berichten: 310
- Geregistreerd: 09 maart 2009, 17:25
- Woonplaats: Helmond
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1985
- LPG: Ja
door Hans en Karin » 13 dec 2010, 18:37
kap is van alu.
met dremeltje de paar plekjes bijgewerkt en nu wachten op het schuim.
-
Hans en Karin
- Expert Boarder
-
- Berichten: 128
- Geregistreerd: 04 jan 2010, 23:11
- Woonplaats: Zaanstad
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door Vlim » 04 jan 2011, 00:10
SEC
-Motorkap -> Aluminium
-Kofferdeksel -> Aluminium
S/SE/SEL
-Motorkap -> Staal
-Kofferdeksel -> Soms staal. soms aluminium
-
Vlim
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 2147
- Geregistreerd: 01 jan 2011, 16:16
- Woonplaats: West-Brabant
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Hans en Karin » 04 jan 2011, 23:05
En het schuim erin geplakt.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
-
Hans en Karin
- Expert Boarder
-
- Berichten: 128
- Geregistreerd: 04 jan 2010, 23:11
- Woonplaats: Zaanstad
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door Basanova » 12 jan 2011, 10:49
Vraag: is het noodzakelijk om schuim / isolatie terug te plaatsen? Ik heb een W126 op het oog waarbij ook geen isolatie meer aanwezig is.
Jij hebt de isolatie zelf geplakt? Is het makkelijk te plaatsen en te bestellen? Wat bedraagt de prijs?
"You couldn't afford the Benz, so you had to buy the Lexus"
(“Ice T - Bouncin' Down The Strezeet”)
-
Basanova
- Expert Boarder
-
- Berichten: 155
- Geregistreerd: 29 dec 2010, 21:39
- Type wagen: 560SEL
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
door Madcat » 12 jan 2011, 11:29
Groeten Ron.
Des te meer ik leer, des te meer vragen blijven onbeantwoord (A. Einstein)
-
Madcat
- Gold Boarder
-
- Berichten: 571
- Geregistreerd: 30 jun 2010, 11:45
- Woonplaats: Kerkrade (Limburg)
- Roepnaam:
- Type wagen: 380SE
- Bouwjaar: 1985
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door Basanova » 12 jan 2011, 13:05
Dag Ron,
Dat is een duidelijk antwoord. Kan er in een dergelijk geval wel met de auto naar de keuring worden gereden of dient dit vooraf te worden gedaan? Is het ook een afkeurpunt voor een RDW keuring?
"You couldn't afford the Benz, so you had to buy the Lexus"
(“Ice T - Bouncin' Down The Strezeet”)
-
Basanova
- Expert Boarder
-
- Berichten: 155
- Geregistreerd: 29 dec 2010, 21:39
- Type wagen: 560SEL
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
door MWhite » 12 jan 2011, 14:36
nee geen afkeur
ik heb met mijn 280 geen bekleding
W116 350SE 1972
W126 280SE 1981
-
MWhite
- Gold Boarder
-
- Berichten: 514
- Geregistreerd: 22 jul 2009, 08:53
- Woonplaats: Hellevoetsluis
- Type wagen: 280SE
- Bouwjaar: 1981
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door Hans en Karin » 12 jan 2011, 19:25
Inderdaad tegen de hitte van het blok zodat je kap niet gaat verkleuren. Ik heb zelf een tijdje zonder gereden deze winter zonder probleem. Ik denk dat als de temperatuur hoger wordt het misschien kan gebeuren.
Het is geen technische eis dus geen APK afkeur.
Ik heb het besteld bij de dealer iets van 55 euro en volgende dag in huis.
Eerst passen zodat je ziet hoe ie het mooiste zit. (makkelijker om met 2 personen te werken)
Ben begonnen met eerst het middenstuk in te lijmen kap en isolatie.
Dan kap rechtop en eerst de onderzijde dan naar boven werken. Vervolgens beide zijkanten.
-
Hans en Karin
- Expert Boarder
-
- Berichten: 128
- Geregistreerd: 04 jan 2010, 23:11
- Woonplaats: Zaanstad
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door Vlim » 12 jan 2011, 19:51
Hee, is het oude schuim weer leverbaar?
We hebben het jarenlang met de zwarte matten van de latere 2e serie moeten doen, die met het alufolie hitteschildje erin. Leuk dat de oude matten er blijkbaar weer zijn!
-
Vlim
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 2147
- Geregistreerd: 01 jan 2011, 16:16
- Woonplaats: West-Brabant
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door MWhite » 13 jan 2011, 12:54
en waar moet je het mee lijmen?
W116 350SE 1972
W126 280SE 1981
-
MWhite
- Gold Boarder
-
- Berichten: 514
- Geregistreerd: 22 jul 2009, 08:53
- Woonplaats: Hellevoetsluis
- Type wagen: 280SE
- Bouwjaar: 1981
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door Leeflang » 13 jan 2011, 13:09
Optimum aut nihil.
-
Leeflang
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 6949
- Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
- Woonplaats: Twente
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten