Er word hier wel zo mooi en leuk gepraat over banden, maar wat noemen jullie ervaring? Het rijden op de band, ja dat is ervaring.. Je weet hoe je met een zomer setje NIET door duitsland kan komen en je weet dat je WEL met winter banden door het hele wereld kan rijden.
Guus, ik denk dat jij nog geen 1 keer bij limburg in duitsland vast ben komen te staan op de bergen, en waar je dan van 0 af moet gaan optrekken.. Ik ga met mijn winter banden na beetje moeite wel voor uit.. En dan weet ik zeker dat jij mij over 10 min gaat opbellen van of ik je wil gaan slepen. Omdat jij niet voor uit gaat, maar achteruit van het spinnen. Dus zit jij weer onder aan de berg.
Oke misschien zijn er mensen die alleen maar in NL rijden, kijk daar heb ik wel begrip voor om dan voor 2 maanden geen winter banden te kopen. Voorzichtig en met verstand rijden kom je ook ver mee.
Wat ik jullie wel kan vertellen is, mijn vader die werkt al jaar bij Vredestein banden fabriek als operater. Ik heb daar 3 jaar lang gewerkt. En mannen geloof mij nu maar, de winter banden en zomer banden worden zo verschillend van elkaar gemaakt he.. Het band zelf hoe hij eruit ziet is niet alles he, het mengsel menging wat er in de band zit.. In een M&S band zitten geen mengsels 732, 740. En bij de zomer band zit er geen mengsel 800, 540 erin. Bij snow trac zit er geen chemicalien er in bij het walsen van het rubber.
Dus ik weet niet wat jullie ervaring noemen maar, over banden ken ik niet iemand beter als mijn pa. Dat mannetje hebt in 33 jaar genoeg bandjes geproduceerd en nu laten produceren.
En nog iets he, winter banden wat onder zo ongeveer 5mm zitten zijn geen winter banden meer. Ze zijn het wel, maar ze doen tot maar 50% hun winter werking.
Guus jou krijgen wij ook over om vanaf volgend winter op winter setjes te rijden:P Ik kan niet komen naar Zutphen anders mocht je met mijn auto wel rijden en kijken of het je beviel.. Ik kwam hier voor met mijn zomer bandjes niet weg in mijn straat, nu wel.. Winter bandjes he