Beste Benz rijders,
Sinds een tijdje heb ik de 280SE veruilt voor een 500SEC. Ik wil nu de SEC naar mijn zin maken. Daarbij hoort onder meer een lederen interieur. Nu heb ik dit gevonden maar het overzetten van de voorstoelen levert toch wat problemen op, duidelijk geen plug&play.
oude interieur > elektirsche stoelversteling m.u.v. hoofdsteun
nieuwe interieur > elektrische stoelverstelling inclusief hoofdsteun + stoelverwarming + orthopedisch
Nu dacht ik dit dus zo over te zetten, uitgezonderd de extra functies. Dit blijkt dus niet te gaan, er zitten hele andere stekkers op. Zie hiervoor de foto's. Waar zit em nu het verschil in? De oude stoelen komen uit 83er maar ik weet niet uit wat voor SEC de nieuwe komen en of er wellicht een memory functie op de nieuwe zit. Kan iemand daar helderheid over verschaffen?
Bij de oude stoel zijn er in totaal 10 contactpunten en bij de nieuwe voor wat betreft de complete stekers maar 6 terwijl er meer functies op zitten!? Of moet ik er van uitgaan dat sommige functies bij de nieuwe stoel aangestuurd worden door de afgeknipte kabelboom (foto draden nieuwe stoel)? Hier zitten 19 draden in maar ik neem aan dat dit enkel voor de stoelverwarming is. Ik heb even gekeken naar de loop van de draden onder de stoel en bij de nieuwe stoel gaan ze van de motortjes naar het zwarte kastje en dan naar.......? Bij de oude gaan ze direct naar de 8 polige stekker.
Kan iemand mij vertellen hoe een en ander in elkaar zit en liefst ook advies m.b.t aansluiten?
De stoelverwarming wil ik ook nog werkend zien te krijgen maar daarvoor zal ik een nieuw topic openen.