[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
amerikaanse 380SE slaat af bij remmen : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 22:20

amerikaanse 380SE slaat af bij remmen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

amerikaanse 380SE slaat af bij remmen

Berichtdoor Maarcedes » 02 feb 2009, 11:54

om maar weer even terug te komen op een reeds veel besproken onderwerp ; afslaan op vervelende momenten.....

mijn 380SE uit 1985 slaat vaak af als ik rem, en alleen bij warme motor.
al eerder gelezen dat het een vacuumprobleem zou kunnen zijn.
nu is het zo dat als ik mijn hand op de aanzuigbuis hou hij gewoon net zo hard door blijft lopen, maar we kunnen nergens een vacuümlek of valse lucht vinden.

alle vacuumslangen zijn reeds vervangen aangezien de cruisecontrol er mee opgehouden was.
als hij gewoon stationair loopt, loopt hij perfect, netjes op 650 toeren, en zo stil dat je er een dubbeltje op z'n kant op kan zetten, dus leerlaufregeling doet het goed.
bougiekabels, rotor en verdelerkap zijn nieuw.

nu hebben we hem een tijd aan de testbank gehangen en zagen we dat hij af en toe opeens het HC gehalte behoorlijk omhoog gooit en dan ook heel even begint te sputteren.

het is een amerikaanse uitvoering, dus er zit nog een luchtpomp op voor de emissieeisen, maar we hebben nu wel de V-snaar van de pomp gehaald en die luchtslang afgedopt.

maar zuigt hij dan nog ergens anders lucht aan, of zou het iets met de benzinedruk te maken kunnen hebben?

groet,
maarten
Avatar gebruiker
Maarcedes
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 24 nov 2008, 19:18
Woonplaats: Tienhoven
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee


Re:amerikaanse 380SE slaat af bij remmen

Berichtdoor SilverstarW126 » 02 feb 2009, 17:44

Natuurlijk werkt je bekrachtiger op vacuüm. Daar hoort ook een goedwerkend klepje in de leiding te zitten.
ik lees niks over injectorrubbers en de inlaatpakkingsringen.
Als de motor niet afslaat bij het afsluiten van de aanzuigbuis, haalt hij de (ongefilterde en) ongemeterde lucht dus ergens anders vandaan.

Gr. J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Avatar gebruiker
SilverstarW126
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 02 jun 2008, 17:01
Woonplaats: Alkmaar
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja


Re:amerikaanse 380SE slaat af bij remmen

Berichtdoor Chili500SE » 02 feb 2009, 20:22

heb je misschien een backfire gehad? dan is de schijf in de injectie mss krom geslagen, en slaat ie inderdaad af als je het gas los laat. Op LPG zou de auto dan wel moeten rijden, omdat deze klep bij het op LPG rijden open staat. Bij Van Orsouw hebben ze die schijven op voorraad, met een beveiliging tegen backfires.
Avatar gebruiker
Chili500SE
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 336
Geregistreerd: 02 jun 2008, 20:42
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:amerikaanse 380SE slaat af bij remmen

Berichtdoor Maarcedes » 02 feb 2009, 22:12

zover ik weet en kan zien geen backfire, heb trouwens geen LPG.

het rare is dat hij alleen afslaat met een warme motor als ik rem, dan begint hij als hij bijna stationair loopt enorm te zagen en dan plop, uit.
het eerste kwartier na het wegrijden is er niets aan de hand.

zou hij langs injectorrubbers of inlaatpakkingsringen zoveel valse lucht kunnen zuigen dat hij er verder goed op loopt en een ( in mijn beleving tot nu toe :) ) goede monteur dit niet opmerkt?
Avatar gebruiker
Maarcedes
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 24 nov 2008, 19:18
Woonplaats: Tienhoven
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee


Re:amerikaanse 380SE slaat af bij remmen

Berichtdoor Dirk » 02 feb 2009, 22:18

Het inlaatspruitstuk bestaat uit 2 delen. Tussen deze twee delen zitten 8 rubberen ringen die na verloop van tijd uitdrogen en niet meer goed afsluiten. Hier kan hij dan ook valse lucht aanzuigen.

Groetjes Dirk
Dirk
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 86
Geregistreerd: 02 jun 2008, 19:16
Woonplaats: Nuenen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:amerikaanse 380SE slaat af bij remmen

Berichtdoor Silberdistelgrün » 03 feb 2009, 23:54

En even ten overvloede, die AIR pump heeft hier niets mee te maken, want die dumpt onder bepaalde omstandigheden alleen maar gecomprimeerde lucht in het uitlaatspruitstuk, en die lucht haalt hij ofwel via een apart filter, of onderuit het luchtfilterhuis [weet niet precies hoe MB dit doet, maar ben prima bekend met de AIR pump op Amerikanen.]
cor
380SE '81 W126E38 WBD126 032 motor M116E38 116.961
Avatar gebruiker
Silberdistelgrün
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 189
Geregistreerd: 06 jul 2008, 20:28
Woonplaats: Drenthe
Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten

cron