[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Benz start niet : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 11:07

Benz start niet

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Benz start niet

Berichtdoor driessen » 22 jan 2011, 19:32

Hallo forumleden,

Ik heb afgelopen week 500SE gekocht van bj 81,De auto ziet er goed uit op een paar kleine plekjes na,heeft net een nieuwe APK.km stand 173.000 Maar hij rijdt niet.De prijs was gunstig dus dat hij niet rijdt heb ik voor lief genomen.

Het probleem is.De vorige eigenaar heeft 2 keer zijn ontstekkingsmodule kapot gehad.Ik weet niet wat hij vervangen heeft toen hij de eerste keer kapot ging ,maar na de tweede keer heeft hij een nieuwe bobine en verdelerkap gekocht,er zit genoeg koelpasta onder de module en de bougies daar rijdt hij al langer mee.alles orginele mb onderdelen.De derde keer dat de auto er mee stopt kreeg hij een back fire.Hij dacht/zij dat de module weer kapot was.Ik ben gister naar helmond gegaan om een module te halen,die man daar vertelde dat de module helemaal niet kapot is,hij vroeg of de bougies vonkten.had ik helemaal niet gecontroleerd om dat ik er vanuit ging dat de module kapot was.Thuis gekeken als de bougies vonken,en dat doen ze.Dus de laatste keer is de module en de bobine heel gebleven.De vorige eigenaar vertelde voor dat hij weer kapot ging op gas reed,toen een km of 10 benzine en daarna weer op gas en toen 15 km later er mee stopte.Ik heb geprobeerd op gas te starten en op bezine,maar start niet.Het is raar dat de auto twee keer kapot gaat en twee keer de module kapot is,en de laatse keer stopt hij maar is de module nog heel.Miscchien twee storingen ? Hij vertelde ook dat de auto op bezine ook nooit staionair bleef lopen.Maar dat hij op gas perfect reed.Waar moet ik beginnen met zoeken ? Heeft iemand tips ? Groeten Twan
driessen

Re: Benz start niet

Berichtdoor Yenice » 22 jan 2011, 19:50

Ik zou even de rotor bekijken, en de bougiekabels doormeten. Wellicht kan het daaraan liggen.
Yenice
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Ja

Berichtdoor GerardSmink » 22 jan 2011, 19:57

Ik zou beginnen om de ronde luchtschijf onder je luchtfilter eens te bekijken,
deze slaat vaak krom bij een backfire hier door loopt hij op benzine dan ook niet stationair.
het wil ook nog wel eens gebeuren dat deze schijf klem komt te zitten en dat de motor hierdoor niet of te weinig lucht krijgt.. dat heb ik zelf ook een keer gehad..
W126 280SE LPG 1983
W126 500SEL 1982
GerardSmink
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor driessen » 23 jan 2011, 10:44

Ik zal de luchtfilter eens Goed bekijken,zag ook dat de kap een beetje krom was en een opening aan de zijkant zit,kijken als ik hem weer kan terug buigen.En daarna de bougie kabels doormeten,hoort daar een bepaalde waarde bij ?
driessen

Berichtdoor Pointer16 » 23 jan 2011, 11:29

Als het goed is 1 Kohm......
Groeten Bas
--------------------
380SE 1985

Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn...........
Het beste is eruit.
Pointer16
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee

Berichtdoor driessen » 24 jan 2011, 10:50

Zondag de hele dag met de auto bezig geweest,maar kom er niet uit.De vorige eigenaar had ook al van alles geprobeerd.Ik ga de auto deze week wegbrengen naar Geert Janssen in Ulft.Mij is verteld dat hij een goede Mercedes monteur is.Als de auto gemaakt is zal ik vertellen wat nu de storing was.Groeten Twan
driessen

Berichtdoor Douwe » 24 jan 2011, 20:58

eerst het gas maar laten wat het is en zorgen dat hij op Benz aan de praat komt
dus op contact zetten dan moet er een pomp draaien voor een paar SEC
doet hij dit wel
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986

Berichtdoor driessen » 25 jan 2011, 20:05

Heb de Benz vandaag weggebracht voor reparatie.verder gaan ze de motor goed nakijken en een beurt geven.heb de Benz pas gekocht,dus het wel fijn als alles straks in orde is.Ben wel benieuwd wat nu het probleem was,dat hij niet starten.Over een dagen weet ik meer en zal dit melden op het forum.
driessen

Berichtdoor driessen » 31 jan 2011, 09:55

Dag allemaal,mijn Benz rijdt weer.ik heb hem vorige week weggebracht naar een garage in ulft.Ze doen alleen maar Mercedes restaureren en maken.Omdat ik de Mercedes pas net in mijn bezit heb ,had ik niet het geduld om heel lang naar het probleem te zoeken.Ze hebben de motor helemaal nagekeken,hij loopt perfect.Ze hebben de volgende onderdelen vervangen.

Verdelerkap
Bougies
Stuwklep
Afstel regelaar voor gas

Twan
driessen

Berichtdoor Pointer16 » 31 jan 2011, 11:22

Nou ik ben blij voor je dat ie weer loopt maar.....

foto's ?????
Laatst bijgewerkt door Pointer16 op 31 jan 2011, 12:23, in totaal 1 keer bewerkt.
Groeten Bas
--------------------
380SE 1985

Alcoholvrij bier is als een BH aan de waslijn...........
Het beste is eruit.
Pointer16
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee

Berichtdoor driessen » 31 jan 2011, 11:48

Ga weer mijn Best doen om foto's te plaatsen.
driessen

Keer terug naar Techniek