Hallo forumleden,
Ik heb afgelopen week 500SE gekocht van bj 81,De auto ziet er goed uit op een paar kleine plekjes na,heeft net een nieuwe APK.km stand 173.000 Maar hij rijdt niet.De prijs was gunstig dus dat hij niet rijdt heb ik voor lief genomen.
Het probleem is.De vorige eigenaar heeft 2 keer zijn ontstekkingsmodule kapot gehad.Ik weet niet wat hij vervangen heeft toen hij de eerste keer kapot ging ,maar na de tweede keer heeft hij een nieuwe bobine en verdelerkap gekocht,er zit genoeg koelpasta onder de module en de bougies daar rijdt hij al langer mee.alles orginele mb onderdelen.De derde keer dat de auto er mee stopt kreeg hij een back fire.Hij dacht/zij dat de module weer kapot was.Ik ben gister naar helmond gegaan om een module te halen,die man daar vertelde dat de module helemaal niet kapot is,hij vroeg of de bougies vonkten.had ik helemaal niet gecontroleerd om dat ik er vanuit ging dat de module kapot was.Thuis gekeken als de bougies vonken,en dat doen ze.Dus de laatste keer is de module en de bobine heel gebleven.De vorige eigenaar vertelde voor dat hij weer kapot ging op gas reed,toen een km of 10 benzine en daarna weer op gas en toen 15 km later er mee stopte.Ik heb geprobeerd op gas te starten en op bezine,maar start niet.Het is raar dat de auto twee keer kapot gaat en twee keer de module kapot is,en de laatse keer stopt hij maar is de module nog heel.Miscchien twee storingen ? Hij vertelde ook dat de auto op bezine ook nooit staionair bleef lopen.Maar dat hij op gas perfect reed.Waar moet ik beginnen met zoeken ? Heeft iemand tips ? Groeten Twan