heb onder tussen vandaag alles aan de praat gekregen.
teller bak heb ik fatsoenlijk werkend gekregen.
heb de stekker contacten 1 voor 1door gemeten en kreeg toch signaal op sommige contacten.
oorzaak:
de stekker ingangen waren lam/teruimen geworden en maakte geen contact met de tellerbak
.
heb de ingangen iets vernauwt van de ronden stekker,de contacten op de bak voorzichtig iets
ovaal geknepen en alles in de teller bak werkt weer.
maar met dat ik bezig ben en ik in het dashboard schijn met een zaklamp zie ik een dun wit zwart draadje achter in liggen waar van de mantel beschadigt was en de kern bloot lag tegen het chassis.
heb gemeten met contact uit stand dus 12.nog wat V op.
maar als de deur dicht was niet en deur open wel.
was de oorzaak dat de accu leeg liep in een kwartiertje als de deur dus open stond.
oorzaak dus op gelost.
weet iemand wat het zwart witte draadje is wat in het dash bord ligt??
en de hogere toeren toen het dashbord het deed zakte meteen van 1500 naar 1000 toeren.
vreemd ik weet het maar gebeurde toch.
toen heb ik de stekker van de stappen motor er af gehaald en steeg die naar 2000+ toeren.
heb de stekker meerdere malen er op en er af gehaald na paar keer herhalen ging die netjes weer 700 toeren draaien.
hoe het kan???
denk dat de stappen motor toch niet helemaal oke was en ff een zetje nodig had.
of weet iemand een andere oorzaak???
maaaaaar ik kan weer lachen
en voelt heerlijk als alles weer werkt
.
grt jan amsterdam