[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
niet gloeien 300SD : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 10:26

niet gloeien 300SD

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

niet gloeien 300SD

Berichtdoor Rambam » 26 jan 2011, 16:56

Hallo dieselrijders,

Ik had een probleem, namelijk dat mijn 300SD niet meer wou voorgloeien en dus niet meer starten, dat heb ik inmiddels wel opgelost maar ik dacht bij mezelf om het toch maar te vermelden voor de overige dieselrijders onder ons.
Wat ik heb gedaan is eerst alle kontakten bij de voorgloeirelais opgeschuurd en schoongemaakt, ze zagen er niet meer uit en voila alles doet het weer :D
Ik zag mezelf al de gloeistiften onnodig meten, eruit sleutelen etc.
Dus als bij jullie ook je gloeilamp in het instrumentenpaneel begint te knipperen of helemaal niet meer doet probeer dat dan als eerste te doen denk ik maar, is wel het goedkoopst :laugh:

Dit ter uwe informatie

groeten Rambam
Rambam
Junior Boarder
Junior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: niet gloeien 300SD

Berichtdoor Akif » 26 jan 2011, 18:20

Dankje wel Rambam ;) en zal morgen gelijk aan beginnen want af en toe knipperde mijn gloeilamp.

Gr..
Akif
Akif

Type wagen: 300SDL
Bouwjaar: 1986

Re: niet gloeien 300SD

Berichtdoor Pena » 26 jan 2011, 22:55

Dank Ram,

Dit geldt voor alle elektrische problemen bij onze auto's.
Eerst alle zekeringen vervangen (scheelt een hoop zoekwerk later) en dan, als er iets niet werkt, alle connectors los maken en eventueel schoonmaken en weer vast maken natuurlijk.
Zo heb ik al ramen, schuifdak en mijn antenne weer aan de gang gekregen.

PS het doormeten van gloeibougies kan een stuk simpeler ;) .
Op het voorgloeirelais zit een dikke stekker. Als je die er af haalt kan je daar de weerstand meten per gloeistift. Niet meer dan 2 min werk. Zie ook het WPH.

Herman
300SD
If it isn't b l o w n, it sucks.
Pena
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1981
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek