[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
ATF lekt, hoe is het beste lager vervangen? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 13:59

ATF lekt, hoe is het beste lager vervangen?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

ATF lekt, hoe is het beste lager vervangen?

Berichtdoor Jimmy-T » 02 feb 2011, 17:59

nou zoals de titel al zegt lekt me ATF.
om precies te zijn aan het motor blok kant, is flink nat daar onder.

nu wou ik weten is het een beetje te doen om de kering zelf te vervangen, eventuele tips voor beste werk wijzen, enz.
of is een goede 2de hands een betere optie.

alle info is welkom.

grt jan amsterdam
Avatar gebruiker
Jimmy-T
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 19 maart 2010, 20:19
Woonplaats: Amsterdam
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee


Re: ATF lekt,hoe is het beste lager vervangen.

Berichtdoor Vlieger » 02 feb 2011, 18:23

Jan, als er ATF olie tussen motorblok en automaat lekt, is er hoogstwaarschijnlijk meer aan de hand dan alleen een lekke kering.
De kering zit namelijk in het primair-pomp huis (foto 2) en als dat glijlager (foto 1) slijtage speling heeft gekregen, gaat de kering lekken.
Deze slijtage is terug te vinden in de caterpan van de automaat. Hierin zit dan een laag slijtage gruis.

Je kan dan wel een nieuwe kering plaatsen, maar die lekt weer binnen de kortste keren.

Ik zou adviseren, rij er mee door totdat de automaat een huilend geluid gaat maken.
Dan is de het lager zover versleten dat een vervanging van de primair-pomp verantwoord is.

Feitelijk sta je dan voor een automaat revisie.
Sorry dat ik geen beter bericht heb, maar ik heb het zelfde euvel gehad.

Groet,
Rob
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: ATF lekt,hoe is het beste lager vervangen.

Berichtdoor JohnPrins12 » 02 feb 2011, 20:07

hoi,

Wat kost een revisie van de bak dan.

Gr. John Prins
Gr. John Prins
Avatar gebruiker
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 03 jun 2008, 08:41
Woonplaats: Numansdorp
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: ATF lekt,hoe is het beste lager vervangen.

Berichtdoor Vlieger » 02 feb 2011, 20:50

Met in en uitbouwen, rond de € 1700,- een totale revisie.
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: ATF lekt, hoe is het beste lager vervangen?

Berichtdoor Jimmy-T » 03 feb 2011, 01:13

:S

das balen.
zou het mooi kloten vinden als echt het glij lager naar ze grootje is.
is dat zeker te zien als je de pan van de versnellingsbak verweiderd,want klinkt prima geen bij geluiden.
en of is de glij lager niet zelf te vervangen.
want 1700 voor een bak revisie hou ik liever in me zak als het zelf te doen is.
al kost het wat moeite.

ik zal je vertellen ik baal er echt van :cry: .
op de parkeer plaats hier voor begon het met een druppeltje.
maar nu ik hem op een andere plek zet zie ik dat het een aardige plek is geworden :whistle: .

maar ja het hoort er bij,ouder doms gebreken komen met de jaren :whistle: .

denk dat inderdaad gewoon de beste optie is door reiden tot die gaat huilen.
maar dan krijg je weer wie het laatst huilt,huilt het slechts.
want dan is die echt stuk.
Avatar gebruiker
Jimmy-T
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 19 maart 2010, 20:19
Woonplaats: Amsterdam
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee


Re: ATF lekt, hoe is het beste lager vervangen?

Berichtdoor Vlieger » 03 feb 2011, 14:08

Jimmy-t, het spijt me dat ik je geen positievere berichten kan geven over de lekkage. :cry:

Natuurlijk kan je veel zelf doen, zoals de automaat demonteren en straks weer monteren, dat zal je ca € 200 - € 300 schelen. :o

Maar helaas is het glijlager alleen niet te vervangen, die zit in de primair-pomp, zoals de foto laat zien. :oops: :oops:
Bovendien moet de automaat helemaal uit elkaar, om bij de primair-pomp te komen en dan kan je gelijk de rembanden en de remringen vervangen.

De voering van de remringen laat vaak los, door (condens)vocht in de olie, of lang stilstaan.
De rembanden hebben veel te lijden van hoog stationair lopen, deze kunnen daar zelfs door verbranden.

Maar zolang de automaat niet gaat huilen kun je nog rijden (en sparen), alleen zul je merken dat de lekkage steeds erger gaat worden.

Rob.
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: ATF lekt, hoe is het beste lager vervangen?

Berichtdoor Jimmy-T » 03 feb 2011, 17:34

nou vlieger je weet wel hoe je iemand s dag moet verknallen met slecht nieuws.
kon je het niet wat voorzichtiger vertellen?? ;)

ff serieus nu.
is wel kloten ja.
had al zo iets verwacht,maar je weet maar nooit.
het is alleen ff schrikken :shock: als je zulke bedragen hoort.

dus zal voorlopig ff zo door moeten rijden en sparen inderdaad.
voordeel is wel als die een revisie heeft gehad is dat weer in orde.
en kan die er weer flink wat jaren tegen aan.
of moet gewoon rustig aan opzoek gaan naar een nette bak.
daar heb ik dan wel de tyd voor.
maar dan krijg je weer in welke staat is die bak dan.

ja het is nou een maal niet anders we kunnen een heleboel zelf.
maar dat zijn dan van die dingen die je dus niet zelf kan.
Avatar gebruiker
Jimmy-T
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 19 maart 2010, 20:19
Woonplaats: Amsterdam
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee


Re: ATF lekt, hoe is het beste lager vervangen?

Berichtdoor Larzio » 07 feb 2011, 18:23

Hallo Jimmy-t en Vlieger,

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn W126 500SE.

Dat huilen, dat komt me bekend voor, maar ik dacht dat dat achter bij het differentieel vandaan kwam.

Is het een soort hoog huilend geluid dat op de zenuwen werkt? Als ik gas geef hoor ik het, als ik het gas los laat is het weg.

Vlieger, klinkt dit bekend in de oren?
Zo ja, dan moet ik er ook aan geloven.
Heb wel een prijs van 1250 gehoord op het Mercedesforum, met een naam erbij.

Wat een geld weer..pff.

Jimmy-t, ben benieuwd naar het verloop van je klacht. En de eventuele oplossing.

Larzio
Avatar gebruiker
Larzio
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 07 apr 2010, 13:56
Woonplaats: Utrecht
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee


Re: ATF lekt, hoe is het beste lager vervangen?

Berichtdoor Vlieger » 07 feb 2011, 19:59

Het is precies zoals hansbenz2 omschrijft, dus maak daar duidelijk onderscheid in !!
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: ATF lekt, hoe is het beste lager vervangen?

Berichtdoor Jimmy-T » 08 feb 2011, 12:31

he Larzio.

gelukkig huilt mijn bak nog niet.
heb dus alleen last van lekken tussen de bak en motor.
ben verder niet met de SEC bezig geweest en doe gewoon het olie pijl goed in de gaten houden en bij vullen als het nodig is.
maar als die gaat huilen zijn er 2 opties.

1 revisie
2 goede 2 de hands.

dus ik werk het wel.
vlieger noemde al een bedrag van rond de 1700-.met uit en in bouw.
dat is dan ook een bedrag wat ik in gedachte hou.
maar heb ook al iemand gehoord die loopt stage bij ATF en turbo revisie bedrijf.
die kon enkele revisie zonder uit of in bouw regelen voor mij 700.
maar dan hoop ik niet dat mijn bak zijn proef project is ;) .

maar zo als ik al schreef ik blijf voorlopig ff olie in de gaten houden en bij vullen.

grt jan amsterdam.
Avatar gebruiker
Jimmy-T
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 19 maart 2010, 20:19
Woonplaats: Amsterdam
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee


Re: ATF lekt, hoe is het beste lager vervangen?

Berichtdoor Vlieger » 08 feb 2011, 18:39

Sorry Hans voor de verdraaide forumnaam, maar je wist dus wel wie ik bedoelde. :roll: :roll:


Correctie: :mrgreen:
Het is precies zoals benzhans2 omschrijft, dus maak daar duidelijk onderscheid in !!
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten