Electrisch milieuvriendelijk rijden is een utopie en onzinnig, waar komt die energie uit het stopcontact toch vandaan?
Rendement kolencentrale +/- 45%
Daar gaat af:
Transport en transformatie verliezen.
Rendement tot het stopcontact: 33%
Verliezen in omzetten van electrische energie naar chemische opslag (Accu).
Verliezen in het terugomzetten van de chemische opslag naar electrische energie.
Hoe ouder de accu hoe slechter het rendement.
Komt nog bij dat de auto fors zwaarder wordt. Het in beweging zetten van massa kost veel energie.
Rendement moderne diesel +/-40%
Rendement benzine +/- 25% (neemt nog toe met de directe inspuit technieken).
Waterstof is geen brandstof maar een energiedrager, accu zoals je wilt. Ook hier het nadeel van zware hoge druk vaten om het spul in op te slaan.
Hoogstens kan je spreken om de vervuiling te verplaatsen van de stad naar de centrale waar iemand anders onder de rook woond.
www.energiefeiten.nlTis mijn mening