[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hydrolische veerpoten : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 12:38

Hydrolische veerpoten

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Hydrolische veerpoten

Berichtdoor Neerven » 07 feb 2011, 19:44

Hallo forummers,

Ik heb last van lekkende veerpoten aan de voorzijde van mijn HPF. Na wat onderzoek heb ik besloten om ze maar te vervangen en dus nieuwe besteld. Artikelnummers:
A1263202113 en A1263202213.
Krijg ik bericht van EMA dat deze niet meer te leveren zijn.
Nu zal ik vast niet de enige zijn die dit probleem heeft/had. Mijn vraag is dan ook:
Zijn deze via welke handel dan ook nog te kopen, zo ja waar dan.
Als dit niet zo is, is er dan een mogelijkheid om die dingen te reviseren, nieuwe o-ringen of keeringen erin of zo (ze zijn wel open te schroeven maar ik krijg ze niet los).

Hoop dat iemand zinvolle info voor mij heeft.
Alvast bedankt.

André
Neerven
Moderator
Moderator

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Hydrolische veerpoten

Berichtdoor Vlieger » 07 feb 2011, 19:56

Andre, waar lekken de veerpoten precies?
Vaak is het de aansluiting van de lage drukleiding (doorzichtige slang) die lekkage veroorzaakt.
Maar als de veerpoten langs de chrome kleurige cilinder olie verliezen, zijn de afdichtingen lek.

Het hele hydraulische veersysteem heb ik uit elkaar gehad, maar de veerpoten niet.
Die lekke niet, dus maak je ze niet onnodig open.

Er zijn bedrijven met grondverzet machines, die een afdeling hydrauliek hebben.
Daar hebben ze ook afdichtingen van hydraulische cilinders, maar of de juiste maat te krijgen is weet ik niet.
Je kan met een veerpoot eens bij zo'n bedrijf langs gaan.
Zij hebben de middelen een veerpoot los te schroeven en dan krijg je ongetwijfeld advies.

Succes,
Rob
Hou me s.v.p. op de hoogte over het verloop.
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1983
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Hydrolische veerpoten

Berichtdoor Alain » 08 feb 2011, 18:35

Beste Andre
ik heb het zelfde probleem gehad zoals jij beschrijft ,mijn poten lekte
ook aan de voorkant zoveel dat de auto na verloop van tijd voor zakte tot op de wielen.

Ze lekte inwendig en de olie werd terug geduwd via de retourslang zoals Vlieger beschrijft naar het voorraadvat van de hydrauliekolie ik heb dat toen getest als volgt ,als je auto inderdaad zakt waneer hij van contact staat zou je het oliepeil kunnen meten als dit hoger staat waneer de auto zakt voor kan het zijn dat de olie inderdaad wordt terug geduwd via de retoutslang. als hij gewoon recht staat is dit lager . En goed adres tbv hydroliek is Hydroflex effu Google .

Buiten dit alles houd je maar gewoon aan vlieger vast hij weet meer over HPF dan Mercedes Benz zelf.

Groet en suc 6 Alain PS: kijk even op het forum voor wat foto's van het HPF die ik toen gemaakt heb.
Greetz from the south.

Zoek niet ver wat je dichtbij kunt vinden
Alain
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1982

Keer terug naar Techniek