[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Bij welk toerental/snelheid schakelt bak door? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 10:59

Bij welk toerental/snelheid schakelt bak door?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Bij welk toerental/snelheid schakelt bak door?

Berichtdoor Assklasse » 16 feb 2011, 00:22

Hallo allemaal,
Ik heb hier naar zitten zoeken maar kan er geen eerdere posts over vinden.
Mijn bak schakelt vind ik erg snel door naar 4.
Dat zou op zich geen probleem zijn maar van 3 naar 4 slipt ie ondanks nieuwe olie en filter en K1 piston. En dat doet ie alleen als ik rustig rij, als ik flink gas geef schakelt ie naadloos over zonder slippen wat me het idee geeft dat er niet echt sprake is van een defect.
En bij dat rustig rijden schakelt ie door naar 4 bij +/-1500 toeren.
Best lekker zo weinig toeren maar alle fut is er gelijk uit en terugschakelen is er dan bijna niet meer bij.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ik kan me zo voorstellen dat ie pas bij een hoger toerental door moet schakelen naar 4 zodat ik ook geen last heb van slippen.
Is dat schakelen bij die lage toerentallen normaal of moet ik naar de afstelling gaan kijken?
Assklasse
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Bij welk toerental/snelheid schakelt bak door?

Berichtdoor Vlieger » 16 feb 2011, 00:39

Als je rustig rijdt, schakelt een automaat altijd sneller door en bij 1500 toeren naar 4 is ook normaal. :-)
Wil je snel accelereren als de automaat in z'n 4 staat, schakel dan gewoon de automaat met de hand van D even terug naar 3. :idea:
Dit is zuiniger rijden, dan het gaspedaal helemaal door trappen tot de kickdown dat werkje voor je doet. ;)
Heb je voldoende snelheid, dan zet je hem weer in D.

Het doorslippen bij rustig rijden, kan te maken hebben met een onjuiste afstelling van de druk, maar dat kan je even laten controleren.

Groet,
Rob
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek