Absoluut mooi.
Economisch gezien wat minder, natuurlijk. Ik heb destijds een Canadese W123 300 Turbodiesel gekocht voor de motor en de bak. Was ongeveer net zo duur en ik hield er ook nog een setje kroonkurken met goede banden aan over
Als ik terugdenk aan wat die 300SD me in totaal heeft gekost, word ik niet echt blij. Was wel een 'originele Nederlander', al in 1981 in NL op kenteken gezet en in 1980 gebouwd. Wel mooi is dat hij nu weer in zijn volle glorie in de buurt rondrijdt, alleen niet bij mij
Het is met de huidige prijsontwikkelingen wel een beetje jammer dat een goede restauratie eigenlijk weggegooid geld is geworden, economisch gezien, dan. Grappig was dat ik destijds m'n onderdelen sneller uit Amerika had dan via de MB-dealer. Die hadden zoveel moeite met de USA-chassisnummers dat ik op het laatst zelf maar een onderdelenboek uit de VS heb geregeld. Dat is met de huidige WIS/EPC gelukkig niet meer aan de orde.
Ik had in september, 2001 een reserve-turbo onderweg uit de USA. Is nooit aangekomen, zat rond 11 September waarschijnlijk in een vliegtuig...