[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
differentieel verhouding ?? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 12:52

differentieel verhouding ??

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

differentieel verhouding ??

Berichtdoor Mercedes-Bram » 18 feb 2011, 22:06

hallo mensen ,

wie kan mij vertellen waneer je de grootste vertraging hebt in een differentieel hebt ..

het gaat dan om wanneer bv, je cardan as 1000 rpm draait en of de wielen
in verhouding sneller of langzamer draaien ,

je hebt dan 3.07 of 3.64 of hoe dan ook
wat betekend de waarde of hoe moet ik hem lezen ?

ik ben op zoek naar een diff met een zo groot mogelijke vertraging
voor een zelfbouw tractor project

dus als de kenners mij op weg kunnen helpen zou dat weer te gek zijn

groetjes bram
Benz fahren macht freude
Avatar gebruiker
Mercedes-Bram
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 12 mei 2010, 19:16
Woonplaats: Peel en Maas
Type wagen: 420SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: differentieel verhouding ??

Berichtdoor Pena » 18 feb 2011, 23:00

hoi Bram,

Dat is niet zo moeilijk maar we moeten wel eerst een klein taal probleempje oplossen ;) .
Vertragen versus versnellen.
Een versnellingsbak is eigenlijk een vertragingsbak. Het toerental in de eerste versnellingen wordt dus vertraagd.
Onze 4 (automaat) is 1:1. Dus hier komt hetzelfde toerental uit. Letwel de aut. heeft wel 4% slip.

Jouw vraag is de grootste vertraging. Dat is dus het hoogste getal van de diff.
Voor een 260/280 is het diff 3,46. Die geeft dus de grootste vertraging (en rijdt dus het langzaamst).

De minste vertraging, het kleinste getal, is voor de 500 met 2,24 (en rijdt dus het snelst).

Hoop dat dit je vraag beantwoord.

Herman
300SD
If it isn't b l o w n, it sucks.
Avatar gebruiker
Pena
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 21 jun 2008, 15:53
Woonplaats: Delft
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: differentieel verhouding ??

Berichtdoor Mercedes-Bram » 18 feb 2011, 23:29

hoi herman

ja inderdaad je hebt gelijk heb ik al eens op school gehad (vroegah)
het is een vertraging's bak ;)

waar staan de getallen dan voor het is dan cardan versus wiel ?
als ik dat weet zijn al mijn antwoorden(wat dit betreft beantwoord ;) )


die 4 procent slip.. blijft door het hele toerental aanwezig ??
ik meende altijd dat na bijvoorbeeld na 3000 rpm(of ergens) de slip verdween of minder werd..


groetjes bram
Benz fahren macht freude
Avatar gebruiker
Mercedes-Bram
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 12 mei 2010, 19:16
Woonplaats: Peel en Maas
Type wagen: 420SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: differentieel verhouding ??

Berichtdoor Pena » 18 feb 2011, 23:47

Hoi Bram,

1e antw. yep.
2e antw. yep.
3e MB was één van de laatste die een prise-direct gebruikte.
Pas na 1998, dus pas na de W140.
Dit zorgt ervoor dat de slip verdwijnt, zeg boven de 100km/u.

Herman
300SD
If it isn't b l o w n, it sucks.
Avatar gebruiker
Pena
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 21 jun 2008, 15:53
Woonplaats: Delft
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: differentieel verhouding ??

Berichtdoor Mercedes-Bram » 19 feb 2011, 00:34

nou ik ben weer helemaal bij 8-)

dankje !!


groeten bram
Benz fahren macht freude
Avatar gebruiker
Mercedes-Bram
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 137
Geregistreerd: 12 mei 2010, 19:16
Woonplaats: Peel en Maas
Type wagen: 420SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten