das ikke dus,
In het bezit van 2 Mercedes 560SEC, tweelingbroertjes, allebei Zwart-metallic (Antraciet, of Zilverblauw, zoals MB dat zelf noemt (!), met Grijs leer, en verder gewoon vol).
Laten we ze 44 en 54 noemen, dat praat wat makkelijker.
de 44 is een bouwjaar 86, (kenteken 87, maar de fiscus hanteert de bouw-datum), nu net 150.000 km, heeft onlangs bij de dealer de grooooote beurt gehad, waar wat onvolkomenheden zijn weggewerkt, zoals een antenne die vast zat, een stoelschakel-mechanisme, remblokken en schijven, een schuifkanteldakschakelaar die was onlogisch was aangesloten, snaren, bougieskabels, en verder de algemene vloeistoffen-en filters-beurt. Sinds kort een Bluetooth radio voor Iphone etc.
Kortom : 300 PK (zonder kat) en een erg lekkere auto. Onlangs weer ff engeland gedaan (kent iemand de weg tussen Manchester en Sheffield?
), en gewoon geweldig, ook qua wegligging kun je de frisheid nog merken.
de 54 is een 88, die ik begin 2002 met 118dkm kreeg, en er een kleine 200dkm bij opgezet heb...
Zelfde verhaal qua beurt, etc. Maar na 8 jaar zitten er nogal wat gebruiksspoortjes aan, het bumper-chroom is niet meer fris (nieuw chroom ligt al een jaar op de plank, maar ik wou dat ik er tijd voor had), rechter deur heeft een paaltje van erg dichtbij gezien..
Kortom: 272 PK (met cat. dus), de vering is wat minder tov de 44, waarmee de kilometerstand van de 44 meteen bevestigd wordt...
Beide heren hebben zomer en winter-putdeksels, en mogen af en toe mee op een grote reis naar het buitenland. En dat is een waar feestje.
2 dingen zijn erg jammer: ik zit tegenwoordig te veel in het buitenland (vliegen, dus zonder SEC) en er loopt hier een hond die er absoluut niet achterin wil.
Heb van de 44 de achterbank al verwijderd, en er een "grijs kenteken" van gemaakt. op het plankje wil hondje nog enigzins mee, maar we moeten er gewoon rekening mee houden dat er een E-combi, ML, of G moet verschijnen een dezer dagen...
Welke van de 2 er dan weggaat (of allebei?), het zal met pijn in m'n hart zijn, ik heb er nu bijna 10 jaar in rondgetourd, en er zal tzt wel weer een SEC verschijnen voor de hobby...
560SEC kleiner0001.JPG
560SEC kleiner0003.JPG
groetsels,
g
Laatst bijgewerkt door GerardGrobben op 23 feb 2011, 11:14, in totaal 1 keer bewerkt.