[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
kachel weerstand / climate control : Interieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 21 jan 2025, 09:39

kachel weerstand / climate control

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Moderator: Neerven

kachel weerstand / climate control

Berichtdoor PKramerf » 26 feb 2011, 14:58

Hallo mensen,
De boel is goed ontregeld bij mij (380SEC uit 83). De aanjager is er helemaal mee gestopt (doet het prima direct op 12V) dus waarschijnlijk de kachelweerstand kapot. Maar ook (voordat alles stopte) kwam er soms hete lucht uit als niet moest en uiteraard ijskoude lucht als het óók niet moest. Dus ook regelpaneel??
Ik ben niet zo''n electra man dus kan iemand een garage aanbevelen die idee hebben van de Mercedes electronica uit die tijd? Liefst in de buurt van amsterdam, utrecht, hilversum, flevoland of zo.

Groeten,
Paul
PKramerf

Roepnaam:
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja

Re: kachel weerstand / climate control

Berichtdoor Shelby60 » 05 maart 2011, 11:04

Hallo Paul

je hoeft geen verstand van elektra te hebben om dit te verhelpen
is gewoon een kwestie van vervangen
de weerstand zit onder de rembekrachtiger ( maar ik zou eerst even de zekeringen goed kontroleren want het zal dar wel aan liggen ) het koude en warme wordt geregeld door de mono of duovalve ( afhankelijk wel type je hebt ) en dit zit vlak bij je accu op het paravan

Gr.

John
Shelby60
Senior Boarder
Senior Boarder

Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor PKramerf » 05 maart 2011, 13:08

bedankt voor de reactie. De zekeringen heb ik al is allemaal vervangen.
Ik dacht dat die weerstand bij de aanjager motor zat (dus bij de passagier onder dashboard) maar ga dus bij de rembekrachtiger zoeken.
tnxs.

ken je toevallig links waar e.e.a. over Mercedes met foto's staat aangeduid? is het wat visueler. Ik heb natuurlijk gezocht maar nooit wat kunnen vinden. Of is het nog mogelijk om aan werkplaatshandboeken te komen?

paul
PKramerf

Roepnaam:

Berichtdoor Shelby60 » 07 maart 2011, 09:57

De weerstand ziet eruit als een blok met veertjes en daar zit en soort gaas omheen zodat de warmte afgevoerd kan worden
bij het dashboardkastje zit de regelaar ( en die kan natuurlijk ook kapot zijn )
wat het werkplaats gebeuren betreft; als je wel een download van het internet met bittorrent dan is het makkelijk
tik in een zoekmachine als btjunkie.org de tekst W126 en je krijgt de het simpele werkplaatshandboek ( 2 cd's 900 mb ) tik in WIS en je ziet het officiele werkplaatshandboek en onderdelen programma van Mercedes ( 16 GB dus is even aan het downloaden )

succes

PS downloaden is legaal alleen het verkopen en uploaden van gedownload materiaal niet
Shelby60
Senior Boarder
Senior Boarder

Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Interieur