[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Mijn bezoek aan hobbywerkplaats : Algemene vragen over jouw auto

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 apr 2024, 00:52

Mijn bezoek aan hobbywerkplaats

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Moderator: Neerven

Mijn bezoek aan hobbywerkplaats

Berichtdoor RobertP » 02 feb 2009, 01:07

Gisteren ben ik op bezoek geweest in de hobbywerkplaats van Hans en Danker in Zutphen.
Ik heb geen ervaring met klussen aan de auto's. De laatste keer dat ik iets aan mijn auto deed was benzinetank vullen. Niet dat ik twee linke handen heb, maar met mijn vorige lease auto's was dat helemaal niet nodig. Toen ik 3 maanden geleden mijn eerste MB kocht, was ik direct van plan om hieraan iets te gaan veranderen. Maar ja: geen garage, geen ervaring, periodes met sneeuw en regen waren niet uitnodigend om hieraan te beginnen. Daarom vond ik de eerste melding over de hobbywerkplaats en daarna reactie van Hans op mijn vraag naar onderhoudsbeurten en hun uitnodiging om een keer komen kijken zeer interessant.
Week geleden heb ik met beide heren afgesproken dat we samen (lees Hans doet een keer voor) de kleppen en LPG van mijn auto afstellen.

EN DAT WAS, ondanks de 135 km afstand, ZEER DE MOEITE WAARD!

De werkplaats is uitgerust met het nodige gereedschap en twee bruggen. Beide heren hebben enorme kennis van W126 (en ook de andere) modellen, die ze graag met ons: andere "MB Gekken" willen delen. Hans heeft mijn laten zien hoe de kleppen moeten afgesteld worden, zodat ik de volgende keer dat zelf kan doen. Tegelijkertijd heb ik een aantal nuttige tips en adviezen gehoord. Dit soort dingen hoor je niet gauw als je jouw auto naar een garage brengt. Tussen afstellen van de kleppen heb ik andere bezoekers van de werkplek ontmoet.

Voor mij is de mogelijkheid om zelf je auto te onderhouden, repareren en eventueel ondersteund en geholpen worden door echte "vakmannen" enorme uitbreiding van mijn nieuwe hobby. Ik heb een leuke, prettige en nuttige dag gehad!

Kortom beste clubleden: maak gebruik van dit fantastisch initiatief van Hans en Danker. Ik zal dat zeker doen.

Hans en Danker: bedankt voor jullie hulp en gastvrijheid! Ik heb op de weg terug de hele tijd genoten van fantastisch klinkende motor.

Groet en tot ziens.

Robert.
Avatar gebruiker
RobertP
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 06 nov 2008, 12:00
Woonplaats: Zevenhuizen (ZH)
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re:Mijn bezoek aan hobbywerkplaats

Berichtdoor Silberdistelgrün » 03 feb 2009, 23:30

Ja, daar hebben we wat aan, hoewel ik zelf al wel een brug heb, wel overdekt, maar momenteel erg koud daar!
En over kleppenstellen gesproken, heb je ook een assortiment vulplaatjes voor de M116/117 motor op vooraad?
Dat maakt het lastig om zelf thuis te doen, want je weet nooit wat je nodig hebt, voordat je aan de klus begint. En ze kosten niet weinig.
Als je voorraad hebt, dan kan het uitgebouwde spul gewoon terug in de voorraad, toch? ;)

Cor
380SE '81 W126E38 WBD126 032 motor M116E38 116.961
Avatar gebruiker
Silberdistelgrün
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 189
Geregistreerd: 06 jul 2008, 20:28
Woonplaats: Drenthe
Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Mijn bezoek aan hobbywerkplaats

Berichtdoor KLAASD » 04 maart 2009, 21:52

Afgelopen zaterdag vanuit Weert naar Zutphen gereden. Lekker 1,45 uur cruisen :)
Bij aankomst zag ik al een aantal MB's staan. Hans en Danker waren druk bezig met het helpen van gasten. Ik mocht alle materialen gebruiken en als ik hulp nodig had moest ik maar even roepen. tevens een en ander geleerd over de W126. Ik heb daar mijn CV pomp vervangen. Nu werkt het weer prima. Ook heb ik de elektrische antenne bestudeerd. Ook deze schuift weer volledig in en uit. Hans en Danker bedankt en hoop dat deze garage nog lang blijft voort bestaan. Jammer dat het voor mij zo ver weg is maar ik kom zeker nog een keer langs.

Latersss Danny
Avatar gebruiker
KLAASD
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 25 jan 2009, 09:51
Woonplaats: Weert
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re:Mijn bezoek aan hobbywerkplaats

Berichtdoor Sterretje1968 » 04 maart 2009, 23:33

Mooi verslag en mooi dat leden elkaar zo kunnen/willen helpen.
Ga zo door. :)
Groetjes, Rene.
Avatar gebruiker
Sterretje1968
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 5203
Geregistreerd: 05 jun 2008, 21:51
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten