[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Kraken bij de voorstijl : Interieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 11:23

Kraken bij de voorstijl

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Moderator: Neerven

Kraken bij de voorstijl

Berichtdoor LEISTER » 13 maart 2011, 17:59

Stergenoten

Ik heb een hinderlijke kraak aan beide zijden van het dashboard. Volgens mij zit het tussen het dashboard en de voorstijl. Vooral op klinkerwegen is het hinderlijk.

Wie heeft er ervaring?

Houdoe en bedankt

LeiSter
LEISTER

Re: Kraken bij de voorstijl

Berichtdoor OpUrk » 13 maart 2011, 21:44

De voorste bekleding van de A stijlen kun je gewoon lostrekken. De onderzijde daar bevestig je een klein stukje textiel, kun je bevestigen met dubbelzijdig tape. Je ziet er niets van en het kraken is ten einde.
OpUrk
Silver Boarder
Silver Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee

Berichtdoor Arjan » 13 maart 2011, 22:25

Hieronder; Goeie tip voor de kleine stijltjes in de deuren maar is'm waarschijnlijk niet.
Pas trouwens op met "gewoon lostrekken". Die stijl loopt wel door je plafond in....
Dit heb ik overigens al gedaan. Veel krakertjes zijn verleden tijd. Alleen deze die hier beschreven wordt zit waarschijnlijk iets lager.

Daar waar de luchtopeningen (dashboard uit, deur in) tegen elkaar komen...
Heb gisteren toevallig het kunststof lijstje in de deur (ingang luchtopening) effe bekeken en gedemonteerd. Zit wel iets van een krakertje in maar of dit'm nou is...

Ik wacht nog even andere reacties af...
Wie remt heeft energie verprutst...
Arjan
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor LEISTER » 13 maart 2011, 23:34

Jip, dat die A-stijlen doorlopen in de hemel(kap) dat had ik al gezien. Dus simpel lostrekken????
Ik denk dat het verstandiger is om eerst die kap los te maken en dan die stijlafdekking los te halen. Ben altiijd huiverig om bekleding of paneeltjes los te halen. Zeker als het al 25 jaar oud is. Vaak breekt of scheurt het af.
Ik heb zitten denken om haar op de krik en dan flink schuin te zetten en er wat naaimachien olie in de naad te laten lopen.

Aan die ventilatieovergang in de deur en het dashboard heb ik al wat siliconenspray gedaan. Misschien ook wat nader bekijken.

Bedankt voor de tips.
Meer tips of ervaringen zijn natuurlijk welkom.

LeiSter
LEISTER

Keer terug naar Interieur