[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Techniek : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 18:50

Techniek

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Techniek

Berichtdoor chico » 14 maart 2011, 23:09

beste leden,
Mijn naam is Roberto en ben lid geworden van de club. Ik bezit sinds kort een 380SEC en heb al een hoop aan moeten doen. Enkel zit ik met een probleem. Van de week dacht ik lekker te gaan toerenmaar duurde voor korte duur, de temp. ging naar 120 graden dus stoppen en de wegenwacht op gebeld. De aardige man heeft mij vertelt dat de ventilator stuk is, maar na wat hij gedaan heeft kan weer rijden.Enkel voor korte duur. Die man heeft mij een nieuwe fan laten kopen en wat denk je zelfde shit. wat ik opgemerkheb als mijn binnen verwarming koud begint te worden dan stijg de temp. wie weet wat het is, en wat kan ik doen. bijvoorbaat mijn dank. Gr..Roberto
chico

Re: Techniek

Berichtdoor Douwe » 17 maart 2011, 22:00

koel systeem door spoelen thermostaat vervangen
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Vlieger » 17 maart 2011, 22:21

Het heeft er veel van weg, dat de thermostaat er helemaal meer niet inzit.
Dan pomp het koelwater in de kop rond en stroomt niet door de radiateur.
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Douwe » 18 maart 2011, 20:31

of je koel water pomp is is inwendig stuk
dus de fan van de as af
dan pompt hij zo nu en dan wel en dan weer niet
heb dit in een grijs verleden al eens met een alfa beleeft
die had dus een gescheurde fan van de water pomp dus die zat los op de as

dit zou ook verklaren waarom je kachel ophoud met werken en je temp oploopt van het motor blok
want er is dan geen circulatie van het koelwater meer
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986

Berichtdoor DPWacky » 16 mei 2011, 13:31

Dat is bijna zo een probleem als ik had vandaag, ik zet mijn verwarming aan, en het word lekker warm van binnen bij stil staan hoor ik een soort getik/tok elke 5 seconden onder de motorkap vandaan komen dicht bij de ruit.

Daar zie ik dus een slang op zitten van het systeem, en die is warm alleen dat getik/tok snap ik niet, en ook geen idee wat het eigenlijk doet, maar het zal wel een soort iets van kachelkraan zijn! Alleen het probleem is dat de temp bij stil staan meteen naar de 120 graden schoot.

Dus na even nagedacht te hebben heb ik de kachel snel weer uit gedaan en dan is het probleem er niet, dus dan kan ik gewoon stilstaan zonder dat de auto te warm word, met rijden was er niks aan de hand trouwens.

Het zou idd kunnen zijn dat mijn waterpomp de kracht niet meer heeft als ik de kachel aanzet, en het is best wel laag water in mijn radiateur dus die ga ik zo ook ff bijvullen. Kom er iig nog wel op terug wat het kan zijn geweest.
DPWacky

Berichtdoor DPWacky » 16 mei 2011, 20:36

Ik zou er nog even op terug komen, de mijne was dus gewoon vrij leeg, tenminste ik zag geen water meer staan. Even gevuld even gedraaid, weer een beetje erbij en gaan rijden van Amsterdam weer terug naar huis. Stil gaan staan bij de Shell en hij bleef netjes tussen de 80 en 90 graden met de kachel aan. Dus mijn probleem is opgelost, owh ik heb mijn motor ook voorzien van 1 liter extra olie, was ook wat aan de lage kant, maar dat zal het probleem wel niet geweest zijn.
DPWacky

Berichtdoor Sisitop » 17 mei 2011, 07:48

als de kachel onder het rijden stopt met warmte geven is meestal de koelwaterstand de oorzaak. Een waterpomp kapot heb ik in 35 jaar sleutelen alleen maar meegemaakt bij BMW en bij landrover die van die plastic schoepen in de pomp hebben. Verder gaat alleen het lagerwerk er uit als men praat over een kapotte waterpomp en de keerringen gaan lekken.
En als ik me herinner 1 keer meegemaakt dat de schoepen door cavitatie vervormd waren.
Verder zijn die dingen best betrouwbaar. En neemt voor zover ik weet de capaciteit nooit af.
Ook als de thermostaat kapot gaat of dicht blijft zitten heb je altijd nog een kachel want dat is een eerste omloop bij de auto. Je voorruit ontwaseming werkt meteen volgens mij bij Mercedes.
Dus waterstand is meestal een oorzaak bij het uitblijven van warme kachel lucht. Net als het bevriezen van de LPG verdamper omdat die ook vaak iets te hoog in het systeem geplaats zit.
Lead me, follow me, or get the hell out of my way.
Sisitop
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1980
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek