Als "gluurder" was ik al even actief hier op het forum. Ik ben al een tijdje op zoek naar een W126 en het wordt de laatste weken steeds concreter dus dan ook maar actief op dit forum!
36 jaar ben ik, en daarvan al 25 jaar Mercedes fan. (Kreeg op mijn elfde een W116! Lang verhaal).
Doordat ik dus op heel jeugdige leeftijd met een S-Klasse in aanraking kwam is dat eigenlijk nooit meer weggegaan. Tot 3 jaar geleden heb ik zo'n jaar of 5 met W116's gereden, actief w116-clublid. Een van mijn W116's was zo'n beetje de mooiste van Nederland maar gezinsuitbreiding maakte een einde aan die hobby.
Na de W116 komt de W126, ook voor mij. Ik wil er eentje kopen onder de 5000 euro (tips welkom). Ik weet dat er nogal wat mensen zijn die menen dat je voor onder de 5000 geen fatsoenlijke auto kunt kopen maar ik denk dat het kan
. Ik heb er al een aantal gezien (ook bij bv Mercedia) en ben al blij dat ze toch weer ietsje minder roest hebben dan de oudere zus. Met name de wielranden (wel een aandachtspunt) vallen me mee.
Tegen valt me de ellende onder het achterraam, dat was bij de W116 weer veel minder een probleem. Ook zijn de interieurs die ik heb gezien over het algemeen gemiddeld 5 a 6 jaar jonger dan de auto's die ik had maar bijna allemaal in slechtere staat.
(Over Mercedia: viel me niet eens zo tegen, wat er nu staat is niet goed maar voor het geld ook weer geen schande. Roestvrij zijn ze geen van allen overigens).