[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hoe kan dit? : Carrosserie & Exterieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 15:00

Hoe kan dit?

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderator: Neerven

Hoe kan dit?

Berichtdoor Frank64 » 20 maart 2011, 20:33

Mijn schuifdak gaat het eerste gedeelte normaal open dan steeds trager, uiteindelijk moet ik steeds op de schakelaar drukken en dan wil hij weer een stukje verder.
Als ik het dak dicht wil doen gebeurt hetzelfde, eerst normaal en dan steeds langzamer het dak sluit wel goed.
Het dak opent niet voor 100% maar blijft de laatste 10 cm uitgeschoven
Als ik het dak open of dicht doe dan heb ik de motor draaien.
de geleiders en waar ik bij kon komen zijn schoon, dus geen vuil of hard vet.
Frank64
 


Re: Hoe kan dit?

Berichtdoor Douwe » 20 maart 2011, 20:51

mogelijk zijn de koolbortsels van je motor versleten of hebben slecht contact
controleer in de kofferbak of je motor ook heet word of veel vonk trekt
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Hoe kan dit?

Berichtdoor Wimada » 20 maart 2011, 22:10

Haal eens het kapje van je binnenverlichting weg,het kan zijn dat je daar voor
noodgevallen een inbus opening ziet om het dak handmatig te dichten of openen.
Had dat bij mijn MB 190.
Heb eerlijk gezegd bij mijn SEC nog niet gekeken.Maar schiet me nu te binnen bij
het lezen van deze post.

Gr. Wim
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Avatar gebruiker
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3719
Geregistreerd: 10 maart 2009, 23:12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Hoe kan dit?

Berichtdoor MG1 » 21 maart 2011, 09:15

Kan het geen ouderdom zijn? Vaak hard geworden vet waardoor hij zeer traag gaat lopen. Probeer het raam nog eens op een zeer warme zonnige dag, als het dan beter gaat weet je waar je het moet zoeken.

Ik heb alleen geen idee waar en hoe je deze ramen moet smeren. Iemand?
Avatar gebruiker
MG1
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 19 jan 2010, 09:33
Woonplaats: Drempt
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Hoe kan dit?

Berichtdoor Douwe » 21 maart 2011, 21:04

mogelijk je trek/duwstang wat aan het dak gemonteerd zit krom roestig
deze stang zit aan je dak gemonteerd en word door middel van een staalkabel aan de motor bevestigt
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Hoe kan dit?

Berichtdoor Frank64 » 21 maart 2011, 22:36

Maar hoe verklaar je dan dat als ik het schuifdak open, hij van normale snelheid steeds trager wordt en als ik het schuifdak dicht doe, hij ook van normale snelheid steeds trager gaat. :?: :?:
Het schuifdak wil ook niet 100% open,hij blijft zo'n 10 cm "uitsteken" of is dit normaal?
ik heb onder mijn binnen verlichting geen open draai installatie zitten, ik kan wel vanuit de kofferbak een soort rode bout van plastic zien zitten ik neem aan dat dat de noodvoorziening is, daar heb ik nog niet aan gedraaid, zal dat morgen eens proberen.
Frank64
 


Re: Hoe kan dit?

Berichtdoor DeKramer » 21 maart 2011, 23:41

Met die rode bout kun je handmatig je schuifdak openen en sluiten.

Groeten Marcel.
Beter duur dan niet te koop !!!
Avatar gebruiker
DeKramer
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 477
Geregistreerd: 21 dec 2008, 23:16
Woonplaats: Vroomshoop
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Hoe kan dit?

Berichtdoor Frank117 » 22 maart 2011, 11:35

Kijk uit dat je hem niet breekt, dat gebeurt voor je het weet.
Avatar gebruiker
Frank117
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 25 jun 2008, 20:17
Woonplaats: Knokke, België
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Hoe kan dit?

Berichtdoor Frank64 » 22 maart 2011, 17:00

rond dopje brak dus af :angry:
kan wel het schuif dak gewoon open draaien zonder horten of stoten,alleen electrisch blijft hij vreemd doen,
Frank64
 


Re: Hoe kan dit?

Berichtdoor Douwe » 22 maart 2011, 18:48

dan zou ik eens kijken of de motor nog wel lagers en koolborstels heeft
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Hoe kan dit?

Berichtdoor Frank64 » 24 maart 2011, 20:16

Douwe,
Motorje eruit gehaald,
overbrenging los gehaald en onbelast laten draaien,draait als nieuw.
koolborstels zijn ook als nieuw sleep contacten zien er perfect uit.
al het vet eruit gehaald nieuw vet erin, en weer in elkaar gezet.......en
het probleem is er nog steeds :angry:
eerste deel van de beweging snel en dan steeds trager,zowel bij het openen als bij het sluiten.
binnen hemel loopt ook niet aan.
Ik denk dat ik er maar mee moet leren leven, of iemand moet dé oplossing of nog een andere suggestie hebben.
Frank64
 


Re: Hoe kan dit?

Berichtdoor Douwe » 24 maart 2011, 21:05

heel vreemd
en toen je het motortje eraf had kon je toen met de hand het dak open en dicht krijgen
als dit dus soepel ging
dan heb ik nog een mogelijkheid en die is dat er volgens mij een stuur relais is
die word aan gestuurd door de schakelaar
mogelijk heeft die geoxideerde contacten
als je zin hebt wil ik zaterdag wel even samen met je zoeken naar het probleem
woon vlak om de hoek
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Hoe kan dit?

Berichtdoor Douwe » 24 maart 2011, 21:13

viewtopic.php?f=10&t=5072
hier word het afstellen van de motor beschreven
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Hoe kan dit?

Berichtdoor Frank64 » 24 maart 2011, 21:37

Douwe,
nee ik heb niet geprobeerd het dak open schuiven toen de motor eraf was.
ik had het dak dicht gelaten, dan had ik in ieder geval een zogenaamd "nul" punt, dat als het
dan helemaal mis was gegaan in ieder geval het dak dicht bleef.
Stuur relais bedoel je daarmee dat de schakelaar niet rechtstreeks het motortje aanstuurt?,
maar dat er nog ergens een relais zit? Dan ga ik dat ook nog even uitzoeken.
Tof dat je zaterdag langs wil komen, maar dan gaan we 's morgens naar Brabant, ben dus niet thuis in het weekend.
Frank64
 


Re: Hoe kan dit?

Berichtdoor Frank64 » 24 maart 2011, 21:42

Ik heb trouwens een ander motortje als waar je naar verwees,de mijne heeft een slip koppeling
1 groot tandwiel aangedreven door de motor die drijft via frictie plaatjes een kleiner tandwielaan dat weer de kabel aandrijft.
Dus als je het dak wil openen met de rode "moer", dan draait het motortje niet mee.
en het motortje kan niet verbranden als de kabel vast zit.
Frank64
 


Re: Hoe kan dit?

Berichtdoor Douwe » 24 maart 2011, 21:49

wat je zou kunnen proberen is even rechtstreeks stroom van een accu op de motor van het dak te plaatsen
als dan je dak soepel open gaat dan weet je dat je het in de stroom voor ziening moet zoeken
gaat het dak dan nog steeds zwaar op bepaalde stukken
dan weet je dat je het in de geleide rails of de staal kabel moet zoeken
en ik wil je ook best een andere keer helpen is geen punt twee weten meer dan 1
laat het maar weten :D
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Hoe kan dit?

Berichtdoor P.G.Pronk » 26 maart 2011, 00:32

zit je probleem ff te lezen en denk dat ik weet wat het echt is
heb hetzelfde probleem met dak dus afgelopen zondag hele handel gedemonteerd
bij mij is de kabel beschadigd op sommige plaatsen waardoor deze niet meer lekker door de motor aandrijving loopt, waar kabel goed is loopt dak ook goed tot er een stuk beschadigde kabel door de motor moet .
trek de kabel er maar eens uit dan weet je hopelijk meer
groeten P Pronk
P.G.Pronk
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 54
Geregistreerd: 18 jan 2011, 23:01
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee


Re: Hoe kan dit?

Berichtdoor Frank64 » 26 maart 2011, 11:11

Ik kan wel eens proberen om het hele dak te schuiven zonder motor, maar wat ik niet snap is dat als het dak dicht is hij voor de helft normaal open gaat en dan steeds langzamer en als hij volledig open is en ik sluit het dak, dat de eerste helft weer gewoon gaat en het laatste stuk weer steeds langzamer gaat en dan stopt. telkens als ik de schakelaar indruk schuift het dak iets verder, totdat hij volledig dicht is.?????????
Frank64
 


Re: Hoe kan dit?

Berichtdoor Douwe » 26 maart 2011, 14:55

het blijft een vaag probleem
als het de kabel zou zijn zou het in mijn belevening altijd op het zelfde punt zwaar gaan
wat ik eerder vermoed is een oxidatie probleem wat naarmate dat er meer stroom door vloejt warmer word
waardoor de motor minder stroom krijgt
heb in het verleden een start probleem gehad die wanneer de auto koud was prima starte
maar zodra ik een eind had gereden en de motor weer wou starten leek het net of mijn accu leeg was en draaide de startmotor heel langzaam
terwijl metingen uit wees dat accu vol was
bleek achteraf dat de kabel aansluitingen op de startmotor geoxideert waren
na dit schoon te hebben gemaakt starte hij zo wel koud als warm weer prima
ik vermoed dus dat jij een soort gelijk probleem hebt
omdat eerst je dak snel open gaat en aan het einde langzamer gaat
en als je hem dan later dicht doet het zelfde gebeurt
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Hoe kan dit?

Berichtdoor Binsbergen » 26 maart 2011, 19:52

Of toch de afstelling van je dak

Heb vandaag (nadat mijn dak plotseling vorige week ook niet verder dan half dicht ging en daarna alleen in stukjes) alle nokken opnieuw afgesteld.
Het is nog niet perfect (ben niet zo fijngevoelig en op den duur erg ongeduldig) maar het scheelt een stuk

Dus ff hemeltje los, alle 6 de geleiders afstellen (k..klus, kost je gewoon een middag afstellen), ET voila....
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Avatar gebruiker
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1592
Geregistreerd: 28 jul 2010, 09:16
Woonplaats: NW Veluwe
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron