[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Starten: Opgelost! : LPG Specifiek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 21:38

Starten: Opgelost!

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Neerven

Starten: Opgelost!

Berichtdoor Andrebenz » 12 maart 2011, 20:51

Hallo,

Ik heb een andere motor in mijn W126 (420SE serie 2 van 1987) voordat ik hem erin deed heb ik er zelf mee gereden en liep hij prima!!

Vandaag alles afgebouwd en dan moment supreme,
starten op gas en :cry: :cry: :cry: ho maar!!

Ik probeer hem op gas te laten starten, officieel hoort dan de benzine-pomp niet te draaien echter er komt wel bezine uit de retour-leiding... hmmmm

Gas schakelaar staat op gas ingeschakeld echter hij pakt niet op.....
Bougies, kabels, rotor en ontsteking staan allemaal goed.

Het betreft een serie 2 motor van een 420SE, wat kan ik nog vergeten zijn, behalve de sleutel omdraaien en starten maar. Motor gaat nl. wel rond maar blijft niet zelfstandig draaien..

Kan iemand mij helpen aan schema van de vacuumslangen als dit bestaat, in mijn digitale manual van de W126 kan ik die nl. nergens vinden?

Graag tips, alvast bedankt voor het meedenken.
Andrebenz
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1980
LPG: Ja

Re: Starten

Berichtdoor Douwe » 12 maart 2011, 21:27

eerst het gas maar eens afsluiten
en op Benz aan de praat brengen
als je dit namelijk op gas gaat proberen kan een backfire het gevolg worden
en dan word je niet blij
dus gas uit en Benz aan
en zodra dat werkt eerst afstellen op Benz en dan pas verder werken aan het gas gedeelte
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986

Berichtdoor Andrebenz » 21 maart 2011, 22:34

Beste Douwe,

Hartelijk dank voor je reactie, inmiddels is het gelukt op gas.
Motor draait als een zonnetje echter bak of startmotor is niet goed?? :roll:
Ik ben nl. in afwachting van een retourleiding die was kapotgegaan bij de ombouw, vandaar dat ik niet anders dan op gas kon

Inmiddels loopt ie alleen maakt ie een vreselijk snerpend geluid onder de bestuurdersstoel, ik vermoed dat de bak adje is.... :sick: :sick: :sick: :sick:
\
Anyhoe als jij nog een goede tip hebt deze te reanimeren dan verneem ik het graag.
:D :D

Snerpend scherp geluid onderuit de auto, wat kan het zijn?? :? :?
Bedankt voor je tips,
Andre
Andrebenz
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Douwe » 22 maart 2011, 18:51

wanneer hoor je dit geluid
bij stationair draaien in de p
in de drive bij stil stand of onder het rijden
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986

Berichtdoor Andrebenz » 23 maart 2011, 13:07

Hoi Douwe,

Bedankt voor je bericht ik heb het euvel inmiddels opgelost. STARTMOTOR bleef meedraaien.

De kop van de startmotor aan het vliegwiel stak te diep, dit had tot gevolg dat ie niet terugkon schieten, met een hoop herrie tot gevolg en ijzervijlsel. :oops: :oops:

Gelukkig opgelost door een tussenstuk bij de startmotor te monteren van een (M116) en mijn Benz loopt weer als een zonnetje, zonder dat de hele buurt wakker wordt als ik aan kom rijden. :D :D

Bedankt voor je reactie

Andre
Andrebenz
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Douwe » 23 maart 2011, 19:48

ben blij voor jou dat dat probleem weer uit de wereld is :D