Het vacuüm voor de stoelvergrendeling komt niet van de pomp, maar van het inlaatspruitstuk van de motor.
Wat is het probleem?
Vergrendelt hij niet of is hij niet te ontgrendelen?
Treedt het probleem bij één stoel op of bij beide?
Als het bij slechts één stoel is, zit het probleem waarschijnlijk in de vacuüm vergrendel elementen.
Beide stoelen worden tegelijk ver- en ontgrendeld.
Als hij niet te ontgrendelen is, ook niet 's ochtends voordat de auto gestart is, is het ook waarschijnlijk een probleem met de vergrendel elementen.
Er zit een veer in die de grendel moet terugschuiven voor het ontgrendelen.
Die veer kan kapot zijn, of het zuigertje zit vast, of het geheel is ietwat ontwricht zodat de grendel klemt.
Als hij niet vergrendelt is er mogelijk een vacuüm probleem, een slangetje ergens los misschien?
Of de drukknoppen in de stoelen zijn lek en altijd geopend.
Of de klep die door de portieren wordt bediend is kapot (schakelt niet meer terug uit de ontgrendel stand).
Of die klep wordt constant geactiveerd, wat dan zou duiden op een kapotte deur schakelaar (of kortsluiting van een draad aan massa).
Of de vacuüm vergrendel elementen zitten vast of zijn kapot.
In
viewtopic.php?p=32618#p32618 staat het schema van de vergrendling
Optimum aut nihil.