door Jeroenjas » 30 maart 2011, 16:32
Hallo, ik wil me even voorstellen, mijn naam is Jeroen Jas.
Ik ben 43 jaar oud en sinds begin dit jaar trotse bezitter van mijn 4e Mercedes Benz.
Ooit begonnen met een W116 230 SE. Prachtig olijf groene wagen, maar helaas al ver op.
Daarna snel overgestapt op een W126 560SEL uit 1988. Had deze SEL laten importeren uit Zwitersland via Leo Kemmer in Amsterdam. Prachtige wagen, die het leven van mijn zoontje (toen 2 jaar) en mij heeft gered. We zaten samen (juli 2005) op de achterbank toen mijn vrouw (8 maanden zwanger) plots moest remmen voor een botsing die net voor haar had plaats gevonden. Onze auto stond netjes 5 meter voor de auto stil. Maar een achterop komende auto had ons niet gezien en knalde met 100 km per uur in onze kofferbak (zie foto 1). Foto 1.JPG De kofferbak was helemaal weg, alles wat er in zat incl. de auto total loss. Maar mijn zoon en ik konden gelukkig gewoon uitstappen. Via de achterportier. Met mijn vrouw was gelukkig ook alles goed. De sleper die onze auto kwam wegslepen snapte er niets van. Hoe kon de kooicinstructie nog zo intact zijn na zo'n knal, hij begreep er niets van. Toen ik de volgende dag de auto ging leeghalen stonden er 6 slepers om de auto. Ze verzekerde me allemaal dat die auto ons leven had gered.
En dat besef ik me terdege. Plechtig beloofde ik mezelf dat ik nooit meer in een andere auto ging rijden dan een W126.
Dus weer een W126 uit Zwitserland laten importeren via Leo uit Amsterdam, dit keer een 560SEC. Ook een hele mooie, maar een SEC rijdt toch anders dan een SEL. En als ik een SEL zag langsrijden keek ik er met veel heimwee naar. Dus dacht ik eind vorg jaar ik ga zelf op zoek naar een 560SEL. Zo gezegd zo gedaan. Via de website een hele mooi zwart/zwarte uitvoering gevonden in Duitsland, gekocht en zelf gehaald (zie foto 2) en ben daar heel erg blij mee.
Foto 2.JPG
Wil nu ook zelf wat meer aan de auto gaan doen. Geen zwaar onderhoud, maar meer goed bijhouden. Vandaar dat ik me heb aangemeld bij deze W126club.nl
Dank voor jullie tijd die jullie in deze site steken en wellicht tot snel weer...
Met vriendelijke groet, Jeroen Jas
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.