[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Tempomat defect.... : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 apr 2024, 13:01

Tempomat defect....

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Tempomat defect....

Berichtdoor MS19333 » 21 maart 2009, 20:54

Gisteren een stukje rijden met de auto, deed ineens de cruise control het niet meer. :ohmy:
nu had ik gisteren wat verlichting vervangen door LED verlichting, waaronder de dashboardverlichting en de remlichten.
Ik vermoedde dat ik iets los getrokken had achter het dashboard :huh: waardoor de Tempomat het niet meer deed, dus kijken maar niets gevonden.
Gisteravond wat op de CD zitten lezen hoe een Tempomat nu precies werkt en wat lees ik; check de functie van de remlichten en toen viel het kwartje. Omdat LED lampen geen weerstand hebben en de Tempomat blijkbaar uitschakelt op het branden en dus wegvallen van de weerstand van de remlichten zat hier mijn probleem. Dus ik heb de oude lampen er maar weer ingezet en de Tempomat werkt weer perfect.

Dus als iemand problemen heeft met de Tempomat, check ook je remlichten achter B) .....
Avatar gebruiker
MS19333
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 156
Geregistreerd: 11 jun 2008, 08:54
Woonplaats: Soest
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re:Cruise control defect....

Berichtdoor Silberdistelgrün » 21 maart 2009, 22:13

Tja, dat is voor sommigen een bekend gegeven, maar het is natuurlijk prima om dat steeds weer onder de aandacht te brengen. Hoewel, dat hij niet zou werken met LED lampen is niet zo bekend.

Als je toch LED lampen wilt hebben, dan plaats je die op de normale maniet maar zet dan binnen in de kofferbak een passende weerstand; de oude lampen kunnen uitstekend als een passende weerstand dienen.
Let wel dat je ze zo monteerd waar de hitte geen kwaad kan.

Als de zekering van de remlichten stuk is, dan werkt de cruise ook niet meer; ditto bij Amerikanen!

Cor
380SE '81 W126E38 WBD126 032 motor M116E38 116.961
Avatar gebruiker
Silberdistelgrün
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 189
Geregistreerd: 06 jul 2008, 20:28
Woonplaats: Drenthe
Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten