[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
versnellingsbak codes en tips : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 16:53

versnellingsbak codes en tips

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

versnellingsbak codes en tips

Berichtdoor tgjverhoeven » 15 apr 2011, 20:17

Hallo,

ben momenteel begonnen om mijn W126 SEC klaar te maken zit alleen met een defecte bak en ben op zoek naar tips.

Ter vervanging heb ik zelf een 380 bak maar doe ik hier verstandig aan?

Ik heb gelezen dat er ook bakken zijn die wegrijden in de 1 wat zijn de voor- en nadelen en hoe zit dat met de bakcodes zodat dit herkenbaar is.

Tot slot zak ik ook nog een 560 bak te koop staan is dat iets voor onder een 500SEC, wat zijn de voor- en nadelen.

mvg

ton
tgjverhoeven

Re: versnellingsbak codes en tips

Berichtdoor Douwe » 16 apr 2011, 09:05

380 bak past volgens mij niet achter 500 blok
er zit namelijk in een bak van een 500 een uitsparing bij het vliegwiel
omdat op een 500 blok hier een sensor is geplaatst voor de ontsteking
kom niet op het idee om gewoonweg een stuk uit de 380 bak te flexen
want echt er zijn er die het gedaan hebben en later als nog een andere bak konden monteren
omdat de hele bak van de motor was afgebroken
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Vlieger » 16 apr 2011, 10:04

De overbrengingen van een 380 automaat en een 500 automaat zijn precies het zelfde, evenals de cardan overbrenging.
Dus als het automaten huis geen uitsparing heeft zoals douwe schreef, kan je de automaat wisselen.
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Wasibi » 16 apr 2011, 12:27

Niet alle 500 blokken hebben die sensor, alleen de latere die de grote verdeelkap hebben en geen onstekings mechaniek in de verdeler.

Ik heb beide typen bakken liggen en zie er geen probleem in om die uitsparing te maken mocht het nodig zijn. Zolang je het maar mooi rond maakt en je er niet een taartpunt uit snijdt.
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984

Berichtdoor tgjverhoeven » 16 apr 2011, 20:16

Hallo Mensen,

bedankt voor jullie reacties stel dat ik die 380 bak eronder schroef hoe lang schatten jullie de levensduur van de bak in en moet ik dan extreem rustig rijden? Aangezien koppelomvormer kleiner is en de bak inwendig naar het schijnt ook anders is? En hebben jullie enige ervaring met de setting 560 bak op een 500?

mvg

ton
tgjverhoeven

Berichtdoor Wasibi » 16 apr 2011, 21:35

Ik denk niet dat iemand daar een zinnig antwoord op kan geven, een niet nieuwe bak... Tis gewoon een kwestie van uitproberen. Enne de bevindingen hier posten 8-)

Ik zou gewoon beginnen en kijken waar je uitkomt. Denk wel als je er geen lol in ziet om te improviseren dan zou ik de oude bak laten reviseren of een bijpassende zoeken. dan weet je zeker dat er geen gedonder komt.

Misschien hebben de mannen uit Zutphen hier nog ideeen over.

Alex.
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984

Berichtdoor tgjverhoeven » 20 apr 2011, 21:29

Ga zaterdag de 380 bak eronder hangen wil graag de olie en het filter vervangen is het filter e.d. voor een 380 en een 500 bak hetzelfde en waar kan ik op de bak de bakcode vinden heb al gezocht maar kan niks bruikbaars vinden.

ps wat voor een olie gaat er in de bak

mvg

ton
tgjverhoeven

Keer terug naar Techniek