[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Automatenbak lekt druppelt olie. : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 14:31

Automatenbak lekt druppelt olie.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Automatenbak lekt druppelt olie.

Berichtdoor Mich » 16 apr 2011, 23:41

Vraag !!

Ik heb na automatenbak olie / filter / rubber verversing een paar dagen later natuurlijk even een controle check gehouden en geconstateerd dat er een lichte olie lekkage is hij druppelt
(niet bij het carter of rubber maar het komt van hoger kan het zijn dat het vacuumpomje lekt ??
of heeft dat een rubber (tje) of een keering ofzo ??

Zoja is dat dan eenvoudig te regelen ??
Mich

Re: Automatenbak lekt druppelt olie.

Berichtdoor Eddysan1 » 17 apr 2011, 00:51

Alles goed schoonmaken cq droogvegen, en daarna goed kijken waar de lekkage vandaan komt, kan zijn dat het om oude olie gaat, want als je de carter en filter eraf hebt gehad, blijft er altijd olie overal overheen drijven, en als de motor warm draaid zie je overal olie lopen,
zit alles goed gemonteerd carterbak met pakking, als het de kering van de bak op de koppelomvormer is, dan heb je iets meer werk, wnat dan moet de automaatbak eruit, op zich ook niet zo`n groot probleem, heb het zelf nu al 4 keer gedaan, als je precies wilt weten hoe het in moet dan kan ik je dit wel even uitleggen, is een klusje van ongeveer 2 uurtjes, mits je over het juiste gereedschap beschikt.

groet eddysan
LPG moet er nog ingebouwd worden, eerst even kijken hoe deze blijft lopen op benzine, daarna gas erin
Eddysan1
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee

Berichtdoor Mich » 17 apr 2011, 13:54

Allles goed gemonteert carterdeksel, rubber enzo, ik heb het idee dat aan de achterkant van de bak is.
zit daar boven op de bak nog iets module ofzo ?? (met de bijbehorende keer-ring /rubbers of i.d.)

Gr. mich.
Mich

Berichtdoor Mich » 17 apr 2011, 13:55

oh ja koppelomvormer zit toch aan de voorzijde !!?

mich.
Mich

Berichtdoor DrJos » 18 apr 2011, 08:10

Klopt, die zit aan de voorzijde.
DrJos
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1986

Berichtdoor Rene500SEC » 18 apr 2011, 08:20

Zou eerst een checken WAT voor olie het is.

Er zit ook een 1delige krukas kering achter de omvormer.

Ik lees dat je denkt dat het gekomen is NA dat je de automaten olie hebt vervangen.

Heb je er niet teveel olie in geknikkerd?

Als de bak kering dan al een beetje hard is heb je kans dat hij het er doorheen perst.

Mocht het allemaal in orde zijn,zou ik zelf niet zomaar een kering erin gaan slaan.

Klinkt gek maar heb zelf UREN lopen k.ten om een niet lekkende bak te monteren.

Ding bleef lekker op de kering en na 5x de bak erop en eraf te hebben gehad heb ik hem naar Autrans gebracht omdat de lager die er achter zit ook vaak slecht is en de omvormer dan een slinger beweging maakt.

Zou vlieger(Rob) eens PM en die is er serieus met automaten bezig.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Mich » 18 apr 2011, 09:10

Het is wel ATF olie, ik moet eerlijk zeggen dat ik de lekkerij niet direct in verband breng met de olie wisssel breng.
Bij na controlle geconstateerd.

Benz gaat dinsdag / woensdag weer op de brug en ga ver zoeken ...

Hou jullie op de hoogte!!
Mich

Berichtdoor Mich » 18 apr 2011, 09:12

Het is wel ATF olie, ik moet eerlijk zeggen dat ik de lekkerij niet direct in verband breng met de olie wisssel .
Bij na controlle geconstateerd.

Benz gaat dinsdag / woensdag weer op de brug en ga ver zoeken ...

Hou jullie op de hoogte!!
Mich

Keer terug naar Techniek