[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
nokkenas m117 500SEC : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 16:26

nokkenas m117 500SEC

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

nokkenas m117 500SEC

Berichtdoor jorrit » 20 apr 2011, 08:46

beste leden,

ik ben bezig met het reviseren van mijn motor en ben op dit moment al in de opbouw fasen.

het probleem waar ik tegen aan loop is het volgende:

bij de complete gereviseerde koppen heb ik dus 2 nokkenassen + bijbehoorende lagerkappen. het probleem is dat bij
1 nokkenas 1 nok ernstig ingesleten is ( de rest van de nokken zijn als nieuw). nu is mijn vraag wat moet ik doen?

1. een andere nokkenas in zetten met wel de lagerkappen van de bijbehoorende kop? ( omdat deze gelijn boord worden op de kop)

2. of een andere nokkenas in zetten met de lagerkappen van de bijbehoorende nokkenas?

3. de versleten nok op laten lassen en weer laten slijpen/harden ( weet niet of dit kan).

alvast bedankt voor jullie reacties.
jorrit
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja

Re: nokkenas m117 500SEC

Berichtdoor Wasibi » 20 apr 2011, 14:53

De lagerkappen en de kop horen bij elkaar.
Nokkenas oplassen, slijpen en harden gaat een veel duurder verhaal worden dan een sloop nokkenas.

Dus andere as er in en de lagerkappen van de oorspronkelijke kop gebruiken.
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Bouwjaar: 1984
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor jorrit » 26 apr 2011, 13:50

oke dan zal ik dit aanhouden.
even over de speling tussen de nokkenas en de slepers ( waar de nok overheen glijd)
dit kun je inderdaad volgens mij stellen dmv vulplaatjes. maar welke speling mag nou tussen die nok en de mee sleper zitten.?
jorrit
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Berichtdoor Rene500SEC » 26 apr 2011, 15:27

Jorrit,

Koop gewoon een manual waar je dit soort dingen in kan vinden(vaak MET plaatjes erbij)

Hiermee leer je het meeste.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen

Roepnaam:
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek